Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Volvo V70 - Fra før år 2000 - priser og sikkerhed

Brian Sax

Brian Sax
bruger siden
26-04-2006

11-09-2007 kl. 23:09

Hej, Jeg skal bruge en sikker bil med plads. Jeg har kigget på Volvo V70. Vores kørsels behov er minimalt - 12,000 km om året og jeg er ligeglad med mortor størrelse etc - dog er det rigtigt vigtigt at bilen er så sikker som muligt. Er der nogen der kan sige/ved noget om: - crash test - kan ikke se at volvo V70 fra før år 2000 er testet? - air bags - kan se at årgang '97/'98 kan have alt fra 2 til 6 airbags. hvordan hænger det sammen? - hvad skal man ellers være opmærksom på med den model (hvor når kom V70 egentlig på markedet og er der nogen modeller jeg skal gå udenom? - hvad skal man betale i dag for en V70 2.0 der har kørt under 200.000? (forhandler/privat). Sætter pris på de svar I måtte ha. Tak for hjælpen Mvh Brian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Rune Hansen

Rune Hansen
bruger siden
06-04-2005

12-09-2007 kl. 12:49

Hej Brian.

Som du selv er inde på er Volvo et godt bud på en sikker bil.
Prøv at kig her: http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=22931 der står lidt om bilen da den kom frem.

Ang. priser, så prøv at søge her på bilbasen, så kan du se hvilket leje priserne ligger i. Prøv også www.bilpriser.dk, hvor du kan se hvad forhandleren hhv. køber og sælger en brugt bil for.

Hvis du er medlem af FDM, kan du på www.fdm.dk kigge i deres bildatabase, her kan du måske finde en test af Volvo V70.

Held og lykke med din søgning og husk at prøve en masse biler, jo større sammenligningsgrundlag jo mindre risiko for fejlkøb.

Mvh. Rune hansen

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

12-09-2007 kl. 15:54

Har selv haft to 850'ere og en S70 (som magen til den du kigger bare i sedan-versionen - S70=Sedan V70=St.Car.). Det er nogle rigtig rigtig fine biler, som ikke byder på problemer. Årsagen til at du ikke har kunnet finde crash-test på V70, er, at S70 og V70 er nøjagtigt lige sikre, derfor har eksempelvis EuroNcap kun testet S70'eren. Testen kan ses her:

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s70_1998/54.aspx

Du kan sammenligne testresultatet direkte med sikkerheden i en V70. Hvad der er mere interessant end EuroNcap, er Folksam's statistikker over virkelige ulykker, og her klarer S70/V70 sig aldeles fremragende - 30-40% sikre end middelbilen! Så S70/V70 er extremt sikre biler.

Bilen har 4 airbags. 1 airbag i rattet, 1 airbag til passager, 1 airbag i hver forstol. Årsagen til at nogle hævder, bilen har 6 airbags, er, at airbagsene i forstolene er så store, at de også beskytter hovedet.... Men da Volvo's airbag til beskyttelse af bryst og hovede er én og samme airbag, er der altså tale om alt i alt 4 airbags.

V70 kom på markedet som model '97 og afløseren kom som model '01. Du skal ikke være særligt opmærksom på noget.... måske skulle det da lige være de såkaldte 'kødben' som har det med at blive slidt lidt hurtigt. Disse koster ikke ret meget at udskifte, så ingen problemer der.

Alt i alt er V70 et perfekt valg, hvis du prioriterer sikkerhed, at du så samtidigt får rigtig gode køreegenskaber, plads, flot design m.v., gør jo ikke købet dårligere....

Held og lykke med købet af V70 - du bliver med garanti ikke skuffet.

Brian Sax

Brian Sax
bruger siden
26-04-2006

15-09-2007 kl. 12:40

Til Henrik, tak for et stærkt og kvalifiseret svar. Rigtig meget for mig at gå videre med. Mht Air-Bags så ser jeg af og til nogle V70'ere hvor der står bilen kun har 2 airbags. Det under mig, men dem må jeg nok hellere gå udenom, de tog sidste giver jo virkelig noget normalt hos EuroNCap når de tester. Hvis du ved noget om det med de modeller med 2 airbags (kan det være en fejl at folk skriver de kun har 2?, så hører jeg gerne). Mvh Brian