Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vil gerne sælge min bil ...

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 13:06

Hej Jeg står og vil gerne sælge min bil, det undrer mig at den ikke er solgt endnu. Er der lidt dødt p.t.? er det mærket? er det prisen? Jeg har en forhandler der gerne vil betale en byttesum, så jeg har lagt prisen en smule over ham, og på den måde syntes jeg både jeg og en privat køber kunne få lidt ud af det. Jeg syntes stadig min pris ligger langt under forhandlers udsalgspris ... så hvad skal der til for at sælge den? Hvordan er brugtmarkedet generelt p.t.? Kommenter gerne. (Håber det er det rigtige forum, jeg kunne ikke lige finde en optimal plads til mit spørgsmål) http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?Source=2&AdId=131009

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 13:53

Hej Ulrik. Med fare for at fornærme dig, vil jeg nok sige, at prisen måske er lidt højere end den kan trække. Hvis man kigger lidt på prisniveauet og det faktum, at man kan få en spritny bil som din til godt 150.000 efter afgiftsomlægningen, er det nok en del af forklaringen på den manglende interesse. At det skulle være langt under forhandlernes udsalgspris har jeg også lidt svært ved at konstatere - som et fingerpeg bør en privat bil altid ligge cirka 10.000-15.000 under en tilsvarende forhandlerbil - din bil er dog så ny, at den stadig har fabriksgaranti, da du har passet service. Hvis forhandleren vitterligt har budt oppe omkring det du har sat den til salg til, synes jeg faktisk du skulle overveje at slå til. Men hvis det ikke haster kan du jo bare vente og se, om der ikke skulle være nogen der springer til, når nu bilhandlen formodentlig kommer i gang igen efter sommerferie og afgiftsændringer :-)

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 14:18

Jeg har sat den yderligere ned, så den nu står til 119.000. Jeg vil helst sælge privat, da det er mit indtryk at man bedre kan handle ny bil, hvis man ikke har den gamle med ... men ja, det er meget bil for pengene. Jeg gav selv 215.000 ... så det er ikke den bedste forretning :-( Men sådan er det, med ændret kørselsbehov + 2 børn, bliver vi nød til at skifte den, selvom det er brandærgeligt. Dels er det en god bil, dels er det et kæmpe værditab. Til den nye pris, må det være den næste COLT der bliver solgt i DK ... yderligere kommentarer modtages gerne.

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

01-08-2007 kl. 14:24

Hej Ulrik,

jeg har igennem nogen tid haft min egen bil til salg. Jeg har haft flere som har kontaktet mig hvor en byttebil skulle indgå.... det er dog ikke interessant for mig, idet jeg også ønsker at indtræde i en firmaordning med en lidt mindre bil på grund af et markant ændret kørselsbehov og ikke brug for så meget plads mere. M.h.t. din vogn så tror jeg at Kasper B. har ret i sin betragtning om at den nok skal blive solgt :-)
Min egen vogn har jeg sat 30.000 kroner under hvad en tilsvarende vil koste hos en forhandler (ulempen er formentlig at den alligevel skal koste næsten 280.000 kroner :-), hvilket er mange penge i en privat handel)
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?Source=2&AdId=53370

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 16:19

Jeg synes at prisen er fin, men jeg tror at markedet er lidt forsigvigt ? da man lige vil se hvor langt ned div. mindre bilmodeller kommer ned i pris efter de nye afgiftsregler ?

Jeg har også en bil tilsalg som jeg regnede med ville være solgt inden 14 dage, men den er statig til salg og jeg har måtte gå 10.000 kr ned i pris.

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 18:54

Jeg ved kabinen kan diskutteres, men jeg syntes den er rigtig fed. Kan godt være man skal se den real life, men jeg syns den er super fed og en væsentlig faktor til at vi købte den. Sporty farve. Mht. ekstraudstyret, så må det da være et plus? Man får jo en masse "ekstra" uden at det reelt er indregnet i prisen. Bilen er nu sat som den billigste private colt, så mon ikke der snart er en der er interesseret i en dejlig bil :-)