Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vectra & Zafira

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2009 kl. 19:33

Hej Er der nogen som har erfaring med Vectra stc eller Zafira diesel 120/150 hk model 2008 og frem, her tænker jeg specielt på forbrug pr. km, har hørt at de skulle være ret tørstige. Hvad med driftssikkerheden?? mvh Den opel overvejende

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2009 kl. 20:04

Hej Michael.
Min far har en Zafira 2008 1,9 dielsel med 150 hk som kører rigtig godt. Dejlig motor, selvom der er en lille smule turbotøven. Men når den så sparker fra sig, tænker man ikke mere over det. Så sidder man bare og smiler :o) Han har dog fået skiftet en eller anden ventil/dysse ting (noget med at han kører meget bykørsel), og bilen har også pluselig tabt motorkraft, og kørte ikke optilmalt. Opel kunne dog ikke se noget problem på computeren, og det gik også over af sig selv. Der har også været noget med opdatering til softwaren.
Det er ikke de mest økonomiske diesel motore på marked, men hvis han kører pænt kan den godt komme i nærheden af de lovede 16,4 km/l.
Men ja, hvis man kører frisk til, og det indbyder den jo lidt til, er den nok lidt tørstig. Ved bare at han flere gange har haft den over 16, men det har også været på langture.
Hvad med den nye insignia? lækkert design og nye motorer.
Har selv en astra 1,6 benzin fra 2006 som har kørt 70.000 km uden nogle problemer. Opel er generelt driftsikre, så du skal være hjertelig velkommen i klubben :o)

Mvh Jimi

Joachim Hejslet Jørgensen

Joachim Hejslet Jørgensen
bruger siden
14-09-2006

09-02-2009 kl. 13:00

Hey Michael.

Jeg har en Zafira 1,9 diesel 120 hk. Den kan fint holde sig omkring de 16 km/l i snit hvilket jeg mener er godt for en bil i den størrelse.
Men det er klart at hvis man forfalder for meget til "racer" kørsel som den godt kan indbyde til, så falder gennemsnittet relativ hurtigt.

Mvh
Joachim