Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Vanskeligheder med reservehjul til Renault Clio III
Profil slettet
01-03-2011 kl. 15:45
Vi er en lille familie på 4 som har købt en ny Renault Clio III station car i en månede, og har været rigtigt glade for den. Forleden oplevede jeg, at nogen har synes det sjovt at prikke hul i min dæk, og da jeg vågnede op næste morgen var bagdæk fladt. Efterfølgende har jeg måtte pumpe dækket op med et pumpe kit som fulgte med bilen (der fulgte ingen reserve hjul med til bilen). Jeg har fået mange gange at vide, at "limen" som medfølger pumpekit skader hjulet, og selvom at der i bruger manualen står at man bør brug den under punkteringen, har jeg hørt fra mange mekanikerne, at det gøre mere skade end gavn. Er der nogen der kan bekræfte dette?
Jeg har efterfølgende tænkt mig at købe en ekstra reservehjul til bilen, men fandt hurtigt ud af, at der i bagagerummet ikke er plads til sådan en reservhjul.
Hjul som sidder i bilen nu har størrelse 165/65R 15 81T. Mine spørgsmål er følgende:
1) Findes der en reservehjul som kan passes ind i bagagerummet?
2) Hvis jeg alligevel vil købe en ekstra hjul som reserve hjul (og gemme det i hjemmet), hvor stor en fælge skal jeg så købe?
På forhånden tak for hjælpen.
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
01-03-2011 kl. 18:13
ang det med at limen der ødelægger dækket.
I vores gamme citroen C4 Grand Picasso, var der også sådan et pumpe kit med.
vi synes også at det var for dårligt at man skal have et nyt dæk, hvis det bliver punkteret. vi fandt så ud af, at den olie-baserede lim, gjorde at dækket ikke kunne lappes og dermed skulle man købe et nyt, men hvis man brugte den vand-baseret lim i stedet (kan købes flere forskellige steder), så kan dækket godt lappes.
du skal dog huske at det íkke er et ordenligt dæk du køre på, når det er blevet midlertidigt lappet, og derfor må du ikke køre hurtigere end ca. 90 km/t (tallet kan afvige), og ikke lægere end 100 km (igen kan tallet afvige)
Matias B
I vores gamme citroen C4 Grand Picasso, var der også sådan et pumpe kit med.
vi synes også at det var for dårligt at man skal have et nyt dæk, hvis det bliver punkteret. vi fandt så ud af, at den olie-baserede lim, gjorde at dækket ikke kunne lappes og dermed skulle man købe et nyt, men hvis man brugte den vand-baseret lim i stedet (kan købes flere forskellige steder), så kan dækket godt lappes.
du skal dog huske at det íkke er et ordenligt dæk du køre på, når det er blevet midlertidigt lappet, og derfor må du ikke køre hurtigere end ca. 90 km/t (tallet kan afvige), og ikke lægere end 100 km (igen kan tallet afvige)
Matias B