Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af nye 16" dæk

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2008 kl. 22:55

[fedtekst][fedtekst][/fedtekst][/fedtekst]Hej Jeg skal bruge et sæt nye 195/45-16 dæk til min Citroen ZX. Det skal være et budget-mærke, da jeg maks. vil ofre kr. 2000 samlet. Jeg prioterer støjsvaghed, rullemodstand og holdbarhed højest. Vejgrebet har altså ikke højeste priotet. Så langt, så godt. www.daekonline.dk har bla. Nankang NS-2, Marangoni Zeta Linea og et par andre mærker i den billige ende. Men er der andre billige dæk-firmaer på nettet? Jeg kunne godt tænke mig at få nogle forslag til hvor jeg skal købe bedst/billigst. Har I gode/dårlige erfaringer med budget-dæk? Hvor mange km skal jeg forvente at dækkene kan holde til ved pæn (økonomisk) kørsel. Hvilke budget-mærker skal jeg holde mig til? På forhånd tak! Mvh. Christian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

John Egede Jeppesen

John Egede Jeppesen
bruger siden
04-02-2007

14-03-2008 kl. 23:38

Prøv evt. at bestille dine dæk ved f.eks.:

http://www.daekonline.dk/start.html

Har selv købt både mærkevare vinterdæk og sommerdæk til priser som ville få selv den mest ærlige dækforhandler til at græde......

http://www.daekonline.dk/start.html leverede dækkene indenfor 4 dage fra tyskland med GLS - ingen problemer.

Du ser også dæktests på de forskellige dæk her - prøv at sammenlign karaktererne med de dyrere dæk.

Har også handlet med www.autothek.dk - men dette kan ikke anbefales ......her gik uger før de langt om længe kom frem med mange e-mail rykkere til firmaet - der findes da også flere klager over dette firma på nettet....

På denne måde kan du købe kvalivare til budgetpriser....

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2008 kl. 08:28

Hej Christian.
Blot et fif; prøv at købe dine dæk i Østtyskland, evt. via nettet, dernede er dæk langt langt billigere end i DK, du vil blive overrasket over priserne og deres gode service..
Sådan er det for øvrigt med mange ting, for nylig købte vi en skægtrimmer som kostede 40% af prisen herhjemme. Danmark er bare alt for dyrt, og det eneste der kan få dette vanvid vendt er at udnytte vores ret til at handle udenlands..
Venligst Lars Petersen DK Maskin.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

15-03-2008 kl. 17:49

Af de dæk som du nævner, har jeg kun erfaring med Nankang NS-2.
De lever faktisk fint op til dine krav, da de er både støjsvage og holdbare.
Der imod står de elendigt fast på våd vej.
Mine Nankang dæk var godt nok lidt bredere end dine, men de var nærmest farlige at køre med i regnvejr.
På tør vej var de glimrende.

Kent Olesen

Kent Olesen
bruger siden
11-05-2005

15-03-2008 kl. 18:11

Hej CHristian.
Mit råd vil være at holde dig fra alle de der Ping-pong-mærker. De er typisk ikke ordentligt runde og hopper derfor den ad vejen - utåleligt! Dernæst står de ikke nær så godt fast i tilfælde af en katastrofeopbremsning. Læs bare anmeldelserne i Bilmagasinet og FDM's Motor. Det duer ikke. Kvalitetsdæk er slet ikke så dyre, hvis du evt. køber dem hos daekonline.com.
Tænk på, at dækkene er det eneste der forbinder dig til vejen uanset hvor god bil man har. Ikke et godt sted at spare efter min mening...
MVH Kent