Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Valg af ny og billig bil
A B
bruger siden
07-08-2006
16-01-2009 kl. 12:07
Indtil nu har jeg kørt en Nissan Primera Comfort 1.8 fra 1999/2000, med 114 hk. Den er en dejlig bil, købte den burgt for lidt over 2,5 år siden da den hadde kørt 56.000 km, og har kørt ca 17000 om året, nu har den kørt 100.000.
Jeg synes den er tørstig og den begynder at fejle små ting. Grøn afgift er på 3500 og den giver max 10 km per liter.
Jeg overvejer forskellige muligheder som måske lease en bil, eller købe en betydelig mindre bil som kan gå flere km per liter.
Mange snakker om temperamentet når man skal vælge bil, men jeg synes det er bedst at tænke hvad som er tilladt i dk og gå derfra. Jeg har allerede fået en klip og det er ikke fedt.
Hvad ambefaler i for en bil. Vi er to voksne og to børn, en på 13 og en på 5 men normalt kører jeg alene, fra og tilbage fra arbejde (9 km hver vej) og to ganger ca 20 km (fram og tilbage) for at hente og aflevere min søn. I tillægg til dette kører jeg meget i byen (københavn).
Når jeg tænker på billigt så er disse parameter jeg har i hodet.
-Billigt i drift, værksted, bensin brug, km per liter, grøn afgift og forsikring.
-Bilen skal kunne ha kørt under 60.000 km da jeg regner med at sælge når den kommer til de 100.000.
-Busjettet er under 50.000 kr.
Jeg har tænkt at sælge min bil efter en tur til fdm hvor alle 0 eller x bliver ordnet. Kan ikke huske hvad det er hvad. Men synes det er rimmeligt at sælge noget der ikke har balade med.
Har kigget lidt på Citroen C1? er det andre og bedre alternativer?
om det er diesel eller benzin det ved jeg ikke. Men det skal være noget jeg kan mærke i pungen (pengepungen). Hk og hurtigheden er ikke prioritert. Man kan aligevel kun køre så hurtig i danmark.