Bilbasen Forum
Turbo og forsikrings selvskaber?
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
29-12-2007 kl. 02:31
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
31-12-2007 kl. 02:30
Profil slettet
31-12-2007 kl. 08:26
- Rigtig god ide - købte selv en V40 T4 for en halvt års tid siden og den motor er vanedannende. Bundtræk som en lastbil og hidsig som (min kone). Den kunne dog godt bruge træk på 4 hjul, det går meget nemt op i hjulspin fra 0 - 100, og når man sparker til den på den anden side af 100 hiver motoren en del i rattat. Det kan føles som om den kører på tåspidserne og styringen bliver "blød". Men det er kun når du accelrerer - og det gør man ikke i langt tid af gangen i en T4 8-). Jeg kører lidt for meget bykørsel - og den bil er skabt til motorvejen - så indimellem længes jeg efter at komme ud og brænde den af.
Til dit spørgsmål vil jeg sige at de nogle forsikringsselskaber forsikrer ud fra motorstørrelse og andre ud fra bilmærke/risiko. Sælgeren jeg købte den af gjorde et stort nummer ud af af den ville være dyr at forsikre, men det var ikke min oplevelse. Volvo bliver af mange selskaber betragtet som "blødhattebil" - turbo eller ej.
Nu skriver du ikke om du er nystartet bilist eller elite - det vil givetvis have en stor rolle på netop denne bil.(du skal nok være tæt på elite for at komme under kategorien "blødhattebilist")
Konkret betaler jeg 6500 årligt for kasko med glas og friskade + falckabonement selvrisiko 2500 - som elitebilist.
Brug lidt tid på at ringe rundt - lige netop denne model kan der sikkert være stor forskel fra selskal til selskab.
Angående hondaen tror jeg den i en del selskaber vil være dyrere at forsikre - det er jo en "brian bil" sikkert med en tornhøj skadesrate!
Bilen er ikke så meget dyrere at sende på værksted som der bliver nævnt. Det er altid dyrt at kører på aut. værksted, så har man et lile værksted man har tilid til er det vel det altid bedste. Bilen er ikke "rocket-sience" plottet er meget simpelt - en almindelig(forstærket) 4 cylindret motor med stort ladetryk. (1,2bar!)
Og iøvrigt køber man ikke denne type bil med økonomi som argument.
Det er ikke en bil man sætter sig ind i - man tager den på !
Du skal ikke regne med en overvældende benzinøkonomi - min går 9 km/l :-(
Held og lykke i jagten der er ikke så mange af dem derude.
Godt nytår
Hilsen
Thomas
Profil slettet
01-01-2008 kl. 10:25
Den bliver mange steder fejlagtigt beskrevet som om den har antispin - nu ved jeg ikke helt hvad det betyder men jeg troede det betød den ikke kunne smutte på hjulene. Men det er vist kun når det ene hjul smutter og det andet ikke gør at det går i funktion. ( eller hvad? )
Min spinder da ihvertfald lystigt derud af hvis vejen er våd.?
Fra 80 til 200+ er T4 eren en raket - og hvis nu man bare skal have så mange heste som muligt - hehe. Jeg var bare blevet træt af berlingo-biler og har fået råd til at få den forsikret så jeg skulle bare have så mange hypper som muligt.
Kan en tuning ikke være med til at fjerne turbotøven??
Hilsen Thomas