Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota, Mazda, Passat?

Martin Gregersen

Martin Gregersen
bruger siden
21-01-2006

22-08-2006 kl. 01:09

Hej. Jeg ville så afgjort vælge Passaten Den er måske lidt dyrere i reservedele end de to andre, men man får mere for pengene. Ligeledes er der meget plads i en Passat. Jeg er 195 cm høj og har INGEN problemer med at være i den. Det kan jeg godt have i en japaner. I Passaten behøver jeg ikke at have sædet helt tilbage, og alligevel er der god ben- plads, når man sidder på bagsædet. Har du behov for lidt ekstra plads, så køb den i en stationcar- udgave. Jeg kan fremhæve en 2.0 Court fra 1996 og prisen ligger endda under dine 75000.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-08-2006 kl. 07:43

Hvad blev der af det andet indlæg, der var magen til? Jeg selv er 202, og har bedst plads i Carina/Avensis - også hvad angår kørestillingen. Kvalitet, udstyr, værditab er bedst på Toyota´en.
Stil, tysk kvalitet osv. er luftkasteller - der er intet om det, det er kønsløse industriprodukter til overpris ligesom så meget andet. Desuden er især kabinerne i Passat´erne fra de årgange røvsyge.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

25-08-2006 kl. 21:54

Hejsa

Nu er jeg så uden bil, og er så småt begyndt at overveje, hvad det skal være næste gang.

Min prisklasse ligger omkring 75.000 kr. Til det beløb har jeg kigget på Mazda 626, Toyota Avensis og Passat alle fra årgang 1997 og frem.

Det jeg har fundet ud af er, at man får det nyeste ved køb af Mazda 626, dernæst Avensis og til sidst Passat. En Passat vil typisk have gået ca. 50.000 km mere end Avensis og måske være et år ældre.

Der er ingen tvivl om, at jeg er mest til Passat fordi de to andre mærker på ingen måde har samme klasse og stil.

Men når det så er sagt, vil jeg jo også gerne have en pålidelig bil uden alt for store serviceomkostninger, og der er de to japanere vel bedre valg end Passaten fra den årgang?

Hvad vil egentlig være det mest fornuftige valg, hvis man overhovedet kan sige det? Eller er det kun et spørgsmål om smag?

På forhånd tak.

Kenn