Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Til dem der ikke har råd eller vil betale for Bmw......

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2010 kl. 14:53

Har igennem mange år kørt bmw. 320i6cyl, 318i(4cyl) 320d (177hk) 523i (E60-177hk-6cyl). De fleste af disse modeller jeg har haft har været relativt dyre i indkøb, men såsandelig også store oplevelser i form af køreglæde mv. Nu kom tiden så hvor jeg ikke længere syns jeg ville betale for det, og så var det Ford mondeo 2,5 v6 kom ind i billedet. Jeg var meget i tvivl, men efter at have læst diverse artikler og indlæg, bestemte jeg mig for at finde en pæn velholdt model. fandt en fra 12mdr 05 til små 120.000. Og må sige at den overraskede mig meget. Den mindede mig meget om de 6cyl bmw'er, men syns dog at fordens v motor er mere glidende og ikke kræver helt det samme speeder tryk. jeg var solgt og købte bilen. Det skal nævnes at den grønne afgift til min forskrækkelse er ca 6400kr om året og ca det samme i forsikring som bmw'en. Forden køre imellem 9-13km/l, og det med fuld klima slået til med videre. Der er sædevarme og et vildt godt føresæde, som bmw ialfald ikke kan slå. undervogn og styre egenskaber er virkelig gode, lidt ala bmw. Der er skrevet om forden at det er en drivers car, og at denne 6cyl model er overset. det må jeg sige, den er virkelig lækker at køre i, og så endda til overkommelige penge i indkøb. Den har 170hk, en bmw 325i har 218hk. hvis jeg havde købt samme årgang med ca samme km skulle jeg af med godt 260.000 for en bmw, så sat op imod forden til de 120.000kr syns jeg det er lidt af et KØB. Måske andre læser dette, og måske fatter interesse, je så syns jeg da lige i skulle prøve en for mondeo 2,5v6. Det er "sukkertøj" og til meget billige penge, iøvrigt go til at trække campinvogn mv. Dette tror jeg skyldes at gearing i motor er lavere end foreksempel bmw'erne. det skal nævnes at jeg jo efterhånden er en halvgammel mand medio 40, måske derfor vil nogen sige, at jeg syns forden er fin.....Men nej det er en super vogn til pengene. Tøv ikke med at springe på en, de er i øjeblikket prismæssigt i frit fald. håber at nogen får gavn af de mange gode indlæg der er i forums. Mvh

Dette indlæg blev 05-03-2010 15:05 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

05-03-2010 kl. 15:13

Ja det er nemlig i rigtig fin bil og også motoren er rigtig fin...

Husk også lige at når du sammenligner med en 3serie at så vil jeg ihvertfald heller sidde på bagsædet af forden frem for den anden...

Min bror kører 535d og det bliver forhåbentlig min bil en dag, men hold k... det er også nogle andre penge...

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2010 kl. 17:22

Ahhh, mon ikke lige det er en overdrivelse at kalde den en driver car sammenlignet med en 325i, som kører røven af Ford´en der hvor det er sjovt .... småveje, sving, bane. Men er da sikker på det er en fed bil når det går lige ud. Motoren er såmænd heller ikke ringe. Men nogen 6 cyl. rækkemotor fra BMW er det sg ikke ....

Når det så er sagt overvejer jeg faktisk selv at skifte min BMW til en Mondeo Stw. 2,5 aut. Men ikke pga. køreegenskaber ... Det er pladsen der er god :-) ... Så på trods af min skepsis har jeg alligevel noget at se frem til ... Og det er jo herligt ....

Tillykke med bilen ..... :-)

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2010 kl. 17:50

Den må have trillet en god sjat kilometer?, men ellers enig. Har man ikke det store kørselsbehov får man en dejlig bil for små penge. Men uha - tør ikke regne på kr./km i brændstof.

Ps: er i øvrigt sikker på det skyldes din fremskredne alder at du bliver glad for en morfar-bil :-)

Pps: Jeg har tænkt mig at rykke den anden vej og opgradere næste gang, til BMW...(men jeg er også kun i starten af 40érne ;-)

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

05-03-2010 kl. 17:54

Det var da ellers noget af et positivt indlæg.

Jeg må i hvert fald give dig ret anf sådan en Mondeo 2,5 v6. Det er en meget lækker og velkørende bil der ovenikøbet også er praktisk. Og ja prisen er latterlig lav lige pt.
Har selv haft fornøjelsen af sådan en Mondeo og jeg var meget glad for den. Den havde næsten også alt i udstyr. Det er en rigtig god allrounder.

Motoren kørte da fint og acceptabelt. Men jeg synes nu ikke at den lever op til BMW niveau.

Men prismæssigt i forhold til en BMW, ja så er det et superkøb....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2010 kl. 19:54

Drivers car er ikke noget jeg har fundet på, har stået i flere artikler vedr. denne 2,5...Selvfølglig er der mange meninger om emnet, men vil til en hver tid påstå at det er en super bil til pengene, husk det er til pengene. der er forskel på hvordan 6cyl trækker om de er stillet i v eller er på række. Du skal altså prøve en og en med manuel gear, det køre altså fremragende. og ja der er mere plads bagi mv, men er samtidig en helt anden pris en bmw'en.

obs. Nej hvis jeg skulle bruge bilen til at køre røven af nogle skulle jeg nok vælge den nye m3, den er i fuld balance mv. Men det er prisen på den her bil kontra alt andet.

Mvh

Dette indlæg blev 05-03-2010 21:11 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2010 kl. 20:59

Bilen som jeg fik i forgårs er en mondeo trend 2,5v6 5d, 127.000km, alle service overholdt. Den er sortmetal med de sidste ny opgradeinger af baglygter. Den har fuldauto klima, alt i el pånær fartpilot, som jeg får monteret i flensborg næste uge. Bilen ser faktisk ud som ny, er handlet i privat annonce her på bilbassen. måske har jeg været heldig.

Det ser ud til indtil videre at den går omkring 11km/l, men har også kørt lidt til på motorvej og bykørsel, og luften er jo pt. rimelig kold.

Og ja lidt morfar er der vel næsten altid over en ford, men den her køre fantastisk, er jo en duratec 2,5 motor, jaguar bruger samme motor. Bilen her vejer vist 1500kg, og er rigtigt som de skriver i artiklerne om den , at pga motor vægten foran, ligger den fremragende på vejen, og det kan man nu godt mærke, og det uden den er sænket eller noget. men 120.000kr for en 4år 3mdr gl bil med v6 motor passet og plejet syns jeg squ er billigt. ellers ville jeg heller ikke røre ved skidtet. men syns det er rart at selv jeg som normalt er meget kritisk, føler at den her vogn køre super.

Jaamen A M syns du skal rykke på den helt nye 5serie de det er guf.....og tro mig når jeg siger dette, har da selv jeg tænkt på. En demo 520d til omkring 580.000, og ja og nej , pt syns jeg det er for mange penge, men sjovt er det.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2010 kl. 21:07

Den 523i (E60) jeg havde var split ny. Række 6'er med 177hk. kanon men tit og ofte oplevede jeg at når jeg havde kørt almindelig kørsel, bykørsel mv, blev den ligesom lidt "sløj" og respons på motor ved tryk på pedal virkede lidt sløvt. om muligt er det konstruktion af række 6, og om muligt vægten på bilen. Den kørte da skide godt , men var jo også en helt anden pris. men her handlede det om en 4 år gl bil v6 og ser ud som ny til 120.000kr , og ja syns faktisk den køre rigtig godt. Kostede vist omkring 370.000 i nypris Hmm den har jo tabt 2/3 dele af prisen, det virker helt vildt.

Dette indlæg blev 05-03-2010 21:10 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2010 kl. 21:26

Tak for den positive respons, det bestyrker mig da lidt i at det ikke var helt fejl køb.....taber sikkert ikke lige så meget på den her som på bmw'erne der blev solgt

bruger siden
11-12-2004

05-03-2010 kl. 22:24

Mondeo´en er en lækker bil, dog ville du nok blive skuffet over den hvis du skulle give det samme for den som BMW´en. Men at kunne få en bil der ligger ret tæt på til 1/3 af prisen. Så føler man for alvor at man har gjort en god handel.
Men held og lykke med bilen. Håber du bliver glad for den. Det gjorde jeg i hvert fald....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2010 kl. 22:51

Tak for din positive tilbagemelding. ja der ligger jo altid mere bag ved ens beslutninger end man måske nævner her. Og du har da RET i at jeg vil blive skuffet hvis jeg skulle give det samme for forden som bmw'en. Jeg stod og manglede lidt en bil, og kigger ofte annoncerne igennem her på bilbasen. har jo haft en del bmw'er, men syns jo også de var relativt dyre, men absolut en RIGTIG bil. kiggede lidt audi a6 v6 fra 0-4 og 05, og de er jo også faldet meget i pris, var ved at hoppe på en , men så satte sælger prisen op, og gad så ikke gå i gear på denne. ja så læst jeg artikel på bilzonen vedr. mondeo v6 og fandt en pæn model og den kunne presses i pris. Har en meget venlig mekaniker hvor vi flere gange har handlet bil og fået lavet biler til små penge. Så jeg tænkte at det kunne ikke gå helt galt. Men rygtet om mondeo v6 har ellers været at ikke alle hk er hjemme. men tror ikke det gælder for de nyere modeller. Sagen var at jeg var solgt med det samme da jeg startede den op og satte i gang. Den har selvfølgelig og et føresæde jeg længe havde søgt efter i biler, hvor man sidder ergonomisk rigtig, pga af en meget dårlig ryg. Så jeg var mega glad da jeg hørte lyden fra v6'eren, den lød sprød og sund, og trak blidt men bestemt, og så prisen.....ku næsten ikke tro det, så fik ikke meget søvn den nat. Men jeg tænker på hvad man kan få til 120.000,- og når man godt kan li' lidt luksus om du vil, ja så er v6'eren lige sagen.

Tak for dit indspark Martin. Tror også jeg bliver glad for den. Mangler lige at få monteret fartpilot. Har bestilt mondeo st 220 fælge i tyskland nu, så den skal nok blive fin at se på. rart at høre at du også er glad for din.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2010 kl. 13:29

Helt enig i dine konklusioner. har selv kørt avensis for ca 11 år siden, og den overraskede på måden den kørte på. Der er sagt og skrevet meget om biler. En drivers car kan være alt fra en mini til ferrari mv. det handler om at den respons man får fra bilen og at den overrasker posetivt enten via undervog styretøj -motor. Eks den bmw 6cyl 320i jeg havde for mange år siden var kun en drivers car pga den M undervogn der var monteret. Et fantasktisk feedback og kontant. men der er mange andre biler der gør det godt til pengene

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2010 kl. 13:35

Nu ved jeg ikke hvilket prislag du kigger ford i. men jeg så en stw mondeo st 220 fra 05 eller var det 06 til 279.000, med 226hk og fed undervogn, originale alu mv. måske noget for dig

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-03-2010 kl. 20:44

Ja så er første tank kørt op, og forbruget landede på 11,8km/l. Ca 1/3 bykørsel og 2/3 motorvej med 110-120km itimen, derimellem nogle accelrationer op på 170-190km. Så er ganske godt tilfreds med forbruget. Skal en tur til Scantune og have den på rullefelt og ha den optimeret, så allle hk og nm er tilstede. Dette skulle jo også gavne benzin økonomien.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2010 kl. 22:00

Husk lige at skrive lidt om hvordan det gik hos Scantune :-)

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2010 kl. 14:12

Du får stort set intet ud af de 3-4000 kr. du giver for optimering af en suge-motor. Måske 8 hk og 10 nm - stort set ingen forbedring i benzinøkonomi. De penge skal man kun bruge på en turbo- diesel eller turbo-benzin!.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-03-2010 kl. 20:12

hej John

Mener da kun det koster 800-1000,- har før fået lavet samme optimereing på en bmw, som kørte markant bedre bagefter

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-03-2010 kl. 20:44

Scantune holder ferie, men skal nok vende tilbage. Har fået den op på 12,7 i snit ved alm kørsel på 300km, ca80km bykørsel og rest på landevej 90-100km i timen

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2010 kl. 15:01

John Nielsen. du havde ret, har fået mail fra scantune med beskeden, at det ikke kan betale sig i forhold til hvad man kan hente ud af bilen.

Mvh