Bilbasen Forum
Tesla Model 3 type
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
27-06-2022 kl. 17:18
Nogen som ved hvordan man ser forskel på Tesla Model 3 facelift om det er en MIC = Made In China eller MIB = Made In Berlin eller MIUS = Made in US ?
Er det årgange og måned eller noget i stelnummeret eller ?
Har søgt på Tesla Forum, kan ikke lige finde noget.
Hilsen Jørgen
Dette indlæg blev 27-06-2022 17:20 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
28-06-2022 kl. 00:03
Kan ses i VIN. Sidste bogstav før de sidste 6 tal. F for Freemont og så vidt jeg husker C for China.
Prøv evt. at søge på vin decoder....
Tommelfingerregel (hæng mig ikke op på de præcise tidspunkter):
LR er fra US indtil omkring medio/ultimo 21' Derefter kan de være både US/Kina
SR har været hentet i Kina i en lidt længere periode, kan ikke huske hvornår det skiftede, Måske ultimo 20'?
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
28-06-2022 kl. 06:36
Tak for svaret, super med at checke sidste ciffer for de sidste 6 tal.
Denne her er lavet i Berlin, skriver forhandleren:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-3/performance-awd-4d/5477365
Mvh Jørgen
J R
bruger siden
13-12-2013
28-06-2022 kl. 07:48
Bed om VIN nummeret og se om det stemmer med hvad TI skriver.
Anyway 82 kWh batteri er fint.
Jeg ville selv "nøjes" med en LR istedet for en P'er. Og så bruge forskellen i prisen på træk. Der kan pt ikke eftermonteres træk på model 3, den skal leveres med det.
De præstationer en LR har er så langt rigeligt til 99,9% af dødelige. LR er vild nok. Skulle du så opdage den er for "langsom", så kan du for 13k opgradere den med 0,5 sekund hurtigere i din APP på ganske få minutter.
Performance er sindsyg hurtig.
Prisen virker dog ok.
Dette indlæg blev 28-06-2022 07:52 redigeret af dets forfatter.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
28-06-2022 kl. 16:49
Long Range og træk har jeg slet ikke brug for.
Tror også en Performance er lettere at gensælge.
Og gider faktisk heller ikke at en Kia EV6 GT når den kommer, bare trykker
på speederen og skrider fra en Tesla Model - så ja der skal power til, så valget står kun på Performance udgaven :-)
Mvh Jørgen
J R
bruger siden
13-12-2013
28-06-2022 kl. 19:56
Kia'en derimod ville jeg ikke røre med en ildtang brugt. Kia og Hyundai giver ingen instruk til ladning af batteri til kunderne.
Har mødt flere der hverisær siger de lader til 100% på daglig basis på deres 11 kW lader, det er jo ikke hårdt for batteriet. Hvorimod på Supercharger lader de kun til 90%.
Det hårde ved batteriet er just 100% og så holde i timevis med de 100%.
Der findes pt kun en model elbil der har nærmest godt af at lader til 100% og det er Model 3 SR+ med LFP batteripakken. De har ingen hukommelse og bliver ikke trætte.
Dette indlæg blev 28-06-2022 19:57 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
01-07-2022 kl. 05:02
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
01-07-2022 kl. 10:02
Prøv at google nogle Youtube videoer med Tesla Model 3 sammen bla Porsche.
Her er bla en bremsetest:
https://www.youtube.com/watch?v=XmDq6Ip105U
Tja Tesla ser ud til at kunne klare det mindst lige så godt som en Porche og vinder ligefrem - så det er vist så som så
Dette indlæg blev 01-07-2022 10:03 redigeret af dets forfatter.