Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stor som en Toyota Land Cruiser men flere km per liter og billigere?

A B

A B
bruger siden
07-08-2006

22-10-2007 kl. 11:16

I august 2006 købte jeg en Nissan Primera confort, 1.8, 56.000 km, til en pris på 100.000 kr. Dejlig bil, har ikke haft problemer og den kører fint. MEN.... jeg er litt trætt av den. Pga jeg kører meget i byen, så spiser den også masse bensin, med full tank 62-65 liter kører den måske 540 km. Har lige haft den til syn og fdm test og de fant ingenting dårlig. Kun lys der manglet og for bræmsene der skal skiftes. Jeg kører 14.000 km om året ca. en del motorvej og by, københaven. Sikkerhed er en must. model efter 2000 ihvertfall pris hmmmm rundt omkring 150.000 helst bensin, men diesel måske, hvis den gir over 18 km per liter. helst mere end 140 hk, min nissan har 114hk og den kunne godt akselerere litt hurtigere. Jeg kunne godt tænke mig at have en annen bil, en bil som måske er litt større, høj mener jeg, ligesom en toyota land cruiser, en bil man stiger op for at komme ind og ikke en hvor man går ned. Problemet med Toyota Cruiser er at den gir mindre km per liter og den er også en del dyrere. Hvad ambefaler I? Jeg ønsker en stor bil pga følgende. Jeg er åpen for alle mærker, nissan har dog vært utrolig stabil. -har to børn og kæreste -har brug for plass -kan godt lide litt større biler -er en smule trætt af min nissan primera. -kan godt lide at skifte bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

22-10-2007 kl. 12:20

Hmm, 540 km på 62-65 liter benzin = 8,5 km/l.....!? Selvfølgelig er Primera en rimelig stor bil, og bykørsel er hårdt for brændstoføkonomien, meeen alligevel vil jeg tro at du enten har en ret tung højre fod, ellers fejler lambdasonden eller andet på din bil noget...

Som et alternativ (når du nu allerede er Nissan-mand) kunne man nævne Nissan Qashqai, som ser 4x4-agtig ud, men stadig har økonomi som en almindelig personbil.

Fås med 150 dieselheste fra ca. 340kkr...

A B

A B
bruger siden
07-08-2006

22-10-2007 kl. 15:13

Flot bil den der Qashqai, men for dyr for mig. Skal nok ta min nissan til værksted for at kigge på det du nevner, men det er også sant at jeg har ganske tung højre fod.
Kender du til et godt og billigt nissan værksted? et hvor man ikke føler at de lyver og finder bare på ting?