Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stationcar op til 200.000

Jens Madsen

Jens Madsen
bruger siden
28-05-2006

11-02-2009 kl. 10:09

Jeg er på udkig efter en brugt stationcar til priser op til ca. 200.000. Mit årlige kørselsbehov er omk. 40.000 da jeg har langt til arbejde. Ialt. ca. 260 km om dagen tre dage om ugen, hvoraf de 240 er på motorvej (Aalborg - Århus). Jeg har pt. en 2,5 år gammel Renault Clio II 1.2 benzin (den gamle model) og det ville være rart med en større, mere komfortabel bil til de mange kilometer. Desuden skal der være plads til hund og evt. nogle børn om et år eller to. Der er mange forskellige biler at vælge imellem, feks: - Ford Mondeo - Opel Vectra - VW Passat - Audi A4/A6 - Mazda 6 - BMW ? - Volvo et eller andet ? Der er mange forholdsvist nye Mondeoer på markedet til lige præcis den pris jeg er villig til at betale, men hvordan er de sammenlignet med de andre alternativer, både mht. driftssikkerhed, økonomi, køreglæde osv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Uffe Erup Larsen

Uffe Erup Larsen
bruger siden
23-08-2005

12-02-2009 kl. 10:18

Jeg kan anbefale en Mazda6, som jeg selv kører rundt i (min er en 2.0 Touring, st. car - 2006 model). Lyden er sprød, pladsforholdene gode og benzinøkonomien over lange stræk god. Derudover er den meget driftsikker, hvilket helt klart var en af årsagerne til, at jeg valgte den, da jeg skulle købe ny bil for et par år siden. Se fx testen her: http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=3661

(Jeg ved ikke om linket virker, men ellers søg på Google på "Mazda6 autobild 100.000"). Autobild tester biler med udførlige rapporter over 100.000 km, hvorefter de skiller dem ad og studerer hver enkelt del. Mazda6 strøg ind på en suveræn førsteplads, da der ingen(!) fejl var. Jeg har senere set en liste over andre bilers fejl og det er tankevækkende at biler som Audi og BMW kom meget længere ned af listen.

Anyways...af de mærker du nævner, får du en langt nyere bil ved at vælge Ford, Opel eller Mazda...og det er jo også værd at foretrække ifht. sikkerhed, gensalg osv.

Held og lykke med bilkøbet. :)

Uffe Erup Larsen

Uffe Erup Larsen
bruger siden
23-08-2005

12-02-2009 kl. 10:48

Gå efter den faceliftede model, der kom i 2. halvår af 2005 (2006-modellen). Den er flottere ind- og udvendigt. :)

Jens Madsen

Jens Madsen
bruger siden
28-05-2006

12-02-2009 kl. 19:54

Tusind tak allesammen. Specielt er den fejlfrie Mazda attraktiv. Uanset hvor lækker en bil er, så er det ikke meget værd på værkstedet...

Jeg var ude at køre i en C-Max den anden dag og det er godt nok en dejlig bil. Men jeg hælder nok stadig til en lidt større bil (vi har en stor hund :-)

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2009 kl. 22:21

Hej

Jeg har ejet både en C-max, en mondeo og 2 passater inden for de sidst 2½ år (smadrede den første, solgte den anden, fik stjålet den 3 og kører nu i den 4. - Bare så du ikke tror jeg er fuldkommen sindsyg med så mange biler på så kort tid...:- ))

Jeg kan klart anbefale alle 3-4 biler. C-max'en kører som en drøm har en lækker indretning og super gearskifte, men er ikke kæmpe stor. Mondeo'en kører super, men er tørstig i benzin og har den del småfejl som ikke koster en masse at lave, men den er som du skriver ikke meget bevændt på værkstedet.

Passat'en gl. model er kvalitet men dræbende kedelig- Den kører stabilt og godt og har en lækker dieselmotor - Jeg havde igen fejl på den i den periode jeg ejede den og den kører sikkert fint i polen eller sådan noget nu...: - ) Holder prisen godt selvom den har/får højt kilometertal. - Det vil en mondeo ikke, mange vil går udenom en mondeo med mange kilometer i tælleren.

Den nye model i passat er HELT fantastisk og har super lækker kabine, er meget rummeligt og du kan kører lange ture uden at blive træt. holder prisen rimeligt og oser at kvalitet...

Jeg ville vælge en passat af den gamle model med i 1,9 TDI af de sidste modeller fra 2005 med lavt km-tal og masser af udstyr i de sidste kampagnemodeller - så har du bil til mange år/kilometer.

God jagt