Bilbasen Forum
Søger Bil til spritkørsel
Profil slettet
25-08-2006 kl. 22:09
Gert hvor mange af dine venner og bekendte kollegaer har du meldt for spritkørsel?, lad mig lige gætte NUL, en af sagens mange kerner er, at det er teoretisk set nemmere at stikke en man ikke kender, end en ven. ikke sandt.
vi er alle kujoner der lader os pisse på af spritbilister.
Profil slettet
25-08-2006 kl. 22:28
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
26-08-2006 kl. 09:41
Profil slettet
26-08-2006 kl. 17:14
De vil uundgåligt kører spritkørsel da de SKAL have noget at drikke og er derfor tikkende bomber, jeg fatter slet ikke det danske system med at det er iorden at kører med en lille skid på hvad er det da for noget at side på rastepladser og drikke frokostbajer for derefter at bimle ud til tante olga en søndag.
I feks Canada er det ikke tilladt at side med en bajer imellem benene og det gælder for alle i bilen, det er ok herhjemme og blir man taget kan betjenten kun smile og ønske fortsat god tur, latterlig lovgivning herhjemme.
Tilbage til at melde folk det er åbenbart ikke så nemt som det lige lyder til, jeg bor i en mindre by med 300 indbygger min genbo drikker som et hul i jorden alle i byen ved det, alle snakker om det, (også dem der selv drikker pjokrøve )jeg har boet her i ti år og det går fint han kører for et budfirma. Er det mig der skal melde ham? han drak jo inden jeg kom til.
hvorfor kører han endnu hvis det er så simpelt?
Jeg har lige et tillægs spørgsmål, du har hørt ad omveje at din nabo måske har mistet kortet for sprit hvordan vil du finde ud af om det passer (han kører stadig bil) ja nu er det gode naboskab vist ved at ryge sig en tur.
Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004
11-09-2006 kl. 16:55
Alkoholikere er et problem, og desværre findes de også bag rattet i uheldig tilstand. Men alkoholiker eller ej - slingrer bilen underligt, er det bare at ringe til Politiet med det samme.
Om man vil erkende det eller ej, mister man dyrebare reaktionssekunder og uanset hvor god du er til at køre bil, ved bare en lille promille - selv under den lovlige grænse efter min overbevisning.
Sund fornuft tilsidesættes, som bekendt, ofte ved indtagelse af alkohol.
Konsekvens ved afsløring er vejen efter min overbevisning. Klip pladerne med det samme. Spritbilister hører ikke hjemme bag rattet. Men stop alt snak om overvågningssamfund og at ingen i bilen må drikke - det synes jeg er ikke dansk mentalitet. Synes godt man kan overveje eksperimenter a la sprittester i bilen efter afsløring.
Tanketorsk: Jeg har personlig erfaring med at taxachaufførerne ikke gider stoppe, hvis man ser beruset ud. Måske nogen har opgivet at pejle en taxa...? Måske er det lille samfund en af årsagerne til drikkeriet?
Det mere useriøse: Efter afsløring må de kun køre i en Ellert med alkoholtester i en periode, så sker der ikke så meget ved dem de kører ind i...
Profil slettet
14-09-2006 kl. 22:25
PS: Nu er du blevet gal i skralden. og ovenstående er fiktion, men er dog dagligdagen for flere tusinde.
PPS:Jeg beklager at jeg er sådan en "kujon" der ikke tør melde dem jeg ved er sådan, jeg kender mange der kører dagligt med for meget i blodet, hvor mange kender du? din "kujon"
kom så vi skal diskutere spritkørsel i denne weekend.