Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

smartest - partner/berlingo nu og så udskifte igen om 3 år

Profil slettet

Profil slettet

27-04-2008 kl. 20:24

Hvad er smartest? Vi står med det problem, at vores citroen xsara st.car er for lille til os 5. Vi er to voksne og 3 børn på 0, 5 og 7 år. Det vil sige, at der skal 3 autostole ind i bilen. Vi har længe kigget på ny/nyere bil, vores valg ligger imellem VW Touran, Toyota Corolla verso og Citroen C4 Picasso, alle i dieseludgaver. Dog kan vi jo godt se, at vi om 3 år ikke længere har brug for plads til barnevogn eller klapvogn, og derfor er tanken dukket op. Er det smartest at købe en brugt Citroen Berlingo/Peugeot Partner nu, og så sælge den igen om 3 år og derefter købe en af de ovenstående biler eller en anden lækker bil med plads til 5 ?? Eller er det smartest rent økonomisk, at vi allerede nu investerer i en større bil, som så ikke skal udskiftes om 3 år??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

27-04-2008 kl. 22:33

Det er så svært at have styr på, hvad der sker om tre år... Berlingoen er en populær bil - og vil formentlig også være nogenlunde salgbar om tre år - hvor småbørnsfamiler sikkert fylder det samme. Imidlertid er der en ny Berlingo/Partner på vej på markedet netop nu - og den vil sikkert være endnu mere eftertragtet på brugtvognsmarkedet om tre år. Den bygges på undervognen ad C4 Picasso, bliver mere rummelig end den nuværende Berlingo, og billigere end Picassoen. Så - hvis I kan få fat i sådan en, slår i måske et antal fluer med første smæk: Rummelig, velkørende og let at komme af med om tre år, hvis I synes, jeres behov er væsentligt ændrede..?

MVH Ulrik

Sidst rettet: 27/4-08

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2008 kl. 00:19

Der var på et tidspunkt en i dette forum, der sammenlignede berlingo'en med tandbøjle - en ting man ikke bruger længere end højst nødvendigt ;-)
Men bortset fra det, så har I måske fat i noget af det rigtige med en Berlingo/Partner. Masser af plads, skydedøre (godt, når børnene skal sættes ind/spændes fast), og så er det ikke en bil til en formue de kære små pus smører ind i leverpostej og mudrede gummistøvler. Og så blev den for nylig udnævnt til stadig at være den bedst kørende af "Postmand Per" bilerne (Renault Kangoo, Fiat Doblo, VW Caddy og Berlingo/Partner).
Der er selvfølgelig liiige det med aktiv/passiv sikkerhed. Den kunne være bedre (på trods af ESP i de nyeste berlingo'er), og dette kunne være et argument for at investere i den mere moderne familiebus allerede nu.
Vh Anders (tilfreds Berlingo-ejer, som også venter spændt på den nye Berlingo kommer til efteråret)

Sidst rettet: 28/4-08

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2008 kl. 10:11

Nej det er ikke nemt. Vi har det begge to med Berlingo/Partneren, at den er hverken køn, lækker at køre i osv. Men den er praktisk og billig.
Vi er blevet enige om, at vi endnu engang tager ud og kigger på Toyota og VW, igen igen.

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

28-04-2008 kl. 10:45

Du får altså ikke en mere praktisk børnecontainer, og i nyeste aftapning er den altså ret fornuftig - Og vis mig så lige en VW eller Toyota, der kan det samme for 220.000,-

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-09-2008 kl. 08:52

Hvad med at sætte dig bare LIDT ind i tingene inden du råder og vejleder folk ??

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2008 kl. 09:11

..hvad med at kigge på datoen for mit indlæg. På det tidspunkt var udmeldingen fra citroen at den kom i 3. kvartal. Det viste sig så at den kom før - og tro mig, jeg har sat mig så meget ind i tingene ang. den nye berlingo som overhovedet muligt, da jeg selv får en på fredag.

Så slap lige lidt af, hva? ;-)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

21-09-2008 kl. 23:50

har du overvejet en Mazda 5 den er godtnok lidt større end de biler du har nævnt i dit indlæg men den er billigere end både Touran og Verso og af ligeså høj kvalitet som Versoen langt højere kvalitet end postmand Per bilerne (hvor Opel Combo er glemt) og Touran

Sidst rettet: 21/9-08

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2008 kl. 00:26

Har også fuldt tiltro til kvaliteten - og den har skydedøre som postbilerne, men der er kun 2 pladser plus et nødsæde på 2. række. Det er lidt synd, for det er ellers en fin bil.