Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Skal jeg vælge en "veteran" ..?
Profil slettet
24-01-2008 kl. 17:14
Jeg kunne tænke mig at købe en billig bil som familiens "2.bil". Har tænkt på en veteran dog ikke fordi at jeg har en forkærlighed for "bedstemor And-biler", så den skal være så nutidig og med så simpel teknik som muligt. Den kommer til at køre ture af begrænset længde og varighed, så det tiltaler selvfølgelig med synsinterval hver 7.år samt billig forsikring og vægtafgift, samtidig med at billig teknik burde betyde billig værkstedsregning ?!
Man burde vel stadig kunne finde en bil der i det daglige fungerer og optræder som en "normal" bil - kiggede eks. på en Audi 100 1,8 fra `73 (importbil fra CH) uden rust og med fornuftigt kilometertal til ca. 50000 kr.
Selvom jeg sagtens kan leve uden nutidens bilers overflod af teknik, så er jeg stadig i tvivl om projektet, så derfor. GIV MIG ET GODT RÅD !
Hvilken bil/biler vil opfylde mine drømme ?
Kan man nemt få reservedele eller udført service ?
Vil projektet være så fyldt med uforusete forhindringer, at det er dødsdømt ?
Mvh
Per Rasmussen
Profil slettet
24-01-2008 kl. 17:23
Der er helt sikkert mange glæder ved at have en veteran. Mener bare at forudsætningen for diverse lave forsikringer og vægtafgifter er at den står i lukket garage og kun må bruges mellem marts og november.
Ville personligt ikke vælge en veteran som bil nr. 2 - ville næsten ikke kunne bære at den skulle ud og køre i al slags vejr, fordi man nu en gang skal bruge den. Men som bil nr. 3, måske :-)
Ville personligt ikke vælge en veteran som bil nr. 2 - ville næsten ikke kunne bære at den skulle ud og køre i al slags vejr, fordi man nu en gang skal bruge den. Men som bil nr. 3, måske :-)