Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skal jeg udskifte min VW Polo Fox fra 1991?

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2009 kl. 11:52

Jeg har en godt kørende VW Polo Fox 3 dørs fra 1991. Der er for 3 år siden skiftet: Tandrem, viskermotor, bremser, dæk, benzintank, bagerst udstødning, radio. Den er begyndt at klonke i forhjulene når jeg kører over dæksler og asfaltreparationer. Absolut ingen rust. Men lidt problemer med fugt indvendig. Jeg kører 5-8.000 km pr. år. Bilen kører ca. 12 km/l. Forsikring kr. 2.000 pr. år Hvis jeg skal skifte har jeg tænkt max kr. 50.000. Skal jeg se efter en nyere brugt bil med sikkerhedsudstyr, som jeg jo ikke har nu eller få fixet forhjulene? Jeg har fået tip om at det kan være styrekugler eller støddæmpere. Hvornår skal man stoppe værkstedsregningerne? Tak Ina

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2009 kl. 19:03

Tak for jeres svar og kommentarer.

I morgen vil jeg køre til synshallen og få at vide hvad der er galt og hvad det ca. koster at fixe. Bilen blev synet i januar, fik meget ros og ingen anmærkninger. Så hvis forhjulene kan ordnes for få tusinde kr. vil jeg måske gøre det og vente halvandet år til næste syn. Jeg har haft den i 3½ år og den har kostet mig godt kr. 20.000.

Jeg var en tur i byen og se på brugte biler og kan se at hvis jeg betaler kr. 60-70.000 får jeg nyere og bedre lille brugt bil (2000-2005).

MEEN jeg var også ude og køre en tur i Suzuki Alto. Den passer lige til mig. Forhandleren gik uden opfordring fra mig fra kr. 117.000 til 112.000 inkl. levering og metallak. Måske kan jeg få større rabat længere ude på landet. Bor i Taastrup.

Jeg har faktisk råd til ny bil, men er måske lidt nærig, for en bil skal kunne starte, bremse og transportere ting. Men i den gamle Polo er der intet sikkerhedsudstyr bortset fra seler.

Kender I et sted på nettet der sammenligner små biler, størrelse, udstyr, sikkerhed, forbrug og +/- kommentarer?

Ina

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2009 kl. 12:27

Værkstedsregningerne stopper aldrig på en vw. Sælg skidtet og køb en billig Toyota Starlet, Mazda 323 eller Toyota Corolla. Det er kvalitet.