Bilbasen Forum
Shell v-power en fis i en hornlygte?
Profil slettet
08-02-2009 kl. 12:35
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
08-02-2009 kl. 13:05
Hvis din Octavia er en TFSi vil den have højere ydelse med højoktan, men det vil du jo kun se når du gør brug af kræfterne, dvs. sømmet i BUND.
Profil slettet
08-02-2009 kl. 20:10
Profil slettet
09-02-2009 kl. 16:19
I nyere tubo-benziner kører man længere på literen, jeg kører 1 km længere pr. liter. Min bil er rullet uden og med v-power (der altså er oktan 99) - 9 hk kom der ud af det. Hvis man chipper sin turbo-bil er højoktan et must - ellers banker tændingen og effekten falder.
Sidst rettet: 9/2-09
Profil slettet
23-07-2009 kl. 19:22
,,
Sidst rettet: 23/7-09
Sidst rettet: 23/7-09
Sidst rettet: 23/7-09
Dan Carlsson Jespersgaard
bruger siden
25-09-2006
24-07-2009 kl. 10:44
Profil slettet
25-07-2009 kl. 21:08
Grunden til at I ikke kan mærke effekt forskel, er, dels at det ikke er en turbo motor og dem af jer som kører med turbo, ikke kører med variabelt tryk.
Jeg kører saab 9000. Alle saabs turbo motorer juster kontant ladetryk og tænding ud fra blandingen. Bliver blandingen for mager, fuelcutter den og der sker ingen skade. jeg har hørt om saaber der havde op til 25 HK mere på v-power end 95. Jeg kan selv mærke tydeligt forskel når jeg kører på v-power. Kører jeg lange stræk kører jeg også ca. 10% længere, men ikke i hverdagen.
/Jakob
Profil slettet
25-07-2009 kl. 22:19
Profil slettet
25-07-2009 kl. 22:39
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
25-07-2009 kl. 23:37
På en alm sugemotor vel der max være 2-5 hk at hente, men så er det vist det. Om det er sundere for motoren, ja det er et godt spørgsmål.
Profil slettet
25-07-2009 kl. 23:43
Sidst rettet: 26/7-09
Profil slettet
25-07-2009 kl. 23:54
Sidst rettet: 26/7-09
Sidst rettet: 26/7-09