Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Sharan/Alhambra/Galaxy???
S Bhoej
bruger siden
11-07-2007
13-12-2008 kl. 16:59
Jeg skal ha' købt mig en varebil, men hvad er bedst af disse modeller - til prisen altså???
Har før hentet biler i Tyskland men er lidt i tvivl om hvor meget man reelt sparer efterhånden - uden garanti osv. Kan det betale sig mere???
Er der noget man skal være særligt opmærksom på - km. f.eks. kan de holde til de mange km. de som regel har kørt???
Håber nogen kloge hovedet med erfaring på området kan hjælpe mig.
Det er svært at finde nogle alternativer hvis bilen skal være af nogenlunde størrelse, være fra før 02.06.98 (Lav. afgift) og have en nogenlunde brændstoføkonomi - skal nemli' helst være en dieselbil. Søren
Mvh. Søren
Jakob H
bruger siden
25-09-2006
14-12-2008 kl. 17:50
Hey Søren.
Jeg har Tidligere haft en Sharon Tdi, og har nu en Galaxy Tdi.
Det er 100% den samme vogn, det eneste forskel som er at du får meget mere udstyr som A/C elruder i en Ford end VW. De ligger som regel nået højere prismessigt i forhold til forden.
Sharonen havde den gang gået ca. 350T uden det m indste problem. Og forden har nu trillet ca. 275T. Den kører/Starter stadig som en drøm, og de er rigtig behagelige at sidde i. Kører 16km/l
Det som du skal være opmærksom på er Rust. Få den hevet op på en lift før du køber den, de er trodsalt ved a have nogle år på bagen.
Mener ikke at du kan købe Sharan/Galaxy på gule i Tyskland. Overvejede det også selv,men ku ikke finde nogle.
Mine er også med den bille vægtafgift.
Held og lykke med købet
Jeg har Tidligere haft en Sharon Tdi, og har nu en Galaxy Tdi.
Det er 100% den samme vogn, det eneste forskel som er at du får meget mere udstyr som A/C elruder i en Ford end VW. De ligger som regel nået højere prismessigt i forhold til forden.
Sharonen havde den gang gået ca. 350T uden det m indste problem. Og forden har nu trillet ca. 275T. Den kører/Starter stadig som en drøm, og de er rigtig behagelige at sidde i. Kører 16km/l
Det som du skal være opmærksom på er Rust. Få den hevet op på en lift før du køber den, de er trodsalt ved a have nogle år på bagen.
Mener ikke at du kan købe Sharan/Galaxy på gule i Tyskland. Overvejede det også selv,men ku ikke finde nogle.
Mine er også med den bille vægtafgift.
Held og lykke med købet
S Bhoej
bruger siden
11-07-2007
14-12-2008 kl. 18:05
Hej Jacob og tak for dit indlæg.
Jeg mener os at det stort set er den samme bil, blot er VW'en en anelse dyrere... Til gengæld sikkert en del lettere at komme af med igen. Det lyder som et par driftsikre biler du har haft dig der... lyder betryggende.
Der er desværre ikke mange hverken af den eller anden slags til salg herhjemme (på den billige afgift) - så jeg vender nok min bilsøgning imod Tyskland igen, der får man da lidt udstyr med, selv i VW'en :)
Bilpriserne er dernede os på tilbagegang, så mon ik man kan lave en go handel - men med udfyldt servicebog og syn selvfølgelig!!!
Takker for hjælpen, Søren
Jeg mener os at det stort set er den samme bil, blot er VW'en en anelse dyrere... Til gengæld sikkert en del lettere at komme af med igen. Det lyder som et par driftsikre biler du har haft dig der... lyder betryggende.
Der er desværre ikke mange hverken af den eller anden slags til salg herhjemme (på den billige afgift) - så jeg vender nok min bilsøgning imod Tyskland igen, der får man da lidt udstyr med, selv i VW'en :)
Bilpriserne er dernede os på tilbagegang, så mon ik man kan lave en go handel - men med udfyldt servicebog og syn selvfølgelig!!!
Takker for hjælpen, Søren