Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
scenic 2005 1.9 dci hvad med motoren?
Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005
08-04-2008 kl. 09:32
Haløøøøjsa
Jeg har kig på en scenic 1.9 Dci (120hk), 2005 kørt 149.000. Det er en fed bil mht. udstyr og indretningen passer perfekt til familien(2v+3b) idet vi ikke bruger barnevogn o.lign længere.
MEN hvad med motoren?? Jeg har en bekendt med dårlige erfarringer med denne type motor, godt nok i en Laguna - men samme motor havde store problemer med bla. turboen og cooleren. Er der andre der har gode/dårlige erfarringer med bilen og i særdeleshed pålideligheden hører jeg gerne.
K.Mølbæk
Profil slettet
25-04-2008 kl. 08:13
Hej...
er sgu ked af at pifte jeres boble mht 1.9 dCi motoren i Scenicen. Jeg har en fra 2002, og DET har været et MEGET dyrt bekendtskab. Reparationen er foretaget af Autohuset Vestergård i Kolding, og jeg har en regning på 36.000 kr liggenende... Udskiftning af: EGR veksler, gløderør, vandpumpe med alle mulige pakninger, termostat, ny toppakning og renovation af topstykke...
Udover det har bilen stået 14 dage på samme værksted for at finde ud af hvorfor den ikke ydede mere end 86 HK... Det var en luftmassemåler! Selve tandstnagsstyringen er også blevet skiftet; 14.000 kr.
Så at I har positive oplevelser med motoren, kan jeg kun lykønske jer med...
Jeg mener dog at bilen er noget af det bedste en familie kan vælge, da den opfylder mange behov for transportløsninger.
Peter R. Poulsen
PS.: Er der andre som har negative oplevelser med Autohuset Vestergård?
er sgu ked af at pifte jeres boble mht 1.9 dCi motoren i Scenicen. Jeg har en fra 2002, og DET har været et MEGET dyrt bekendtskab. Reparationen er foretaget af Autohuset Vestergård i Kolding, og jeg har en regning på 36.000 kr liggenende... Udskiftning af: EGR veksler, gløderør, vandpumpe med alle mulige pakninger, termostat, ny toppakning og renovation af topstykke...
Udover det har bilen stået 14 dage på samme værksted for at finde ud af hvorfor den ikke ydede mere end 86 HK... Det var en luftmassemåler! Selve tandstnagsstyringen er også blevet skiftet; 14.000 kr.
Så at I har positive oplevelser med motoren, kan jeg kun lykønske jer med...
Jeg mener dog at bilen er noget af det bedste en familie kan vælge, da den opfylder mange behov for transportløsninger.
Peter R. Poulsen
PS.: Er der andre som har negative oplevelser med Autohuset Vestergård?