Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

rust-beskyttelse

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2009 kl. 16:54

Hvor godt er koreanerne beskyttet fra fabrikken (fx. Hyundai i30) i forhold til fx. skoda?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

30-12-2009 kl. 19:16

Jeg købte i januar 2002 en ny Hyundai Tra Jet,havde den i 3 år uden at undervognsbrhandle den,bilen kører stadig her i området,og jeg snakke ofte med den nye ejer,den er stadig ikke behandlet,har lige været til syn,8 år gammel,unden bemærkninger,så det er ikke så ringe endda.

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2009 kl. 19:39

Det lyder jo ikke så ringe endda - tak for svar.

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2009 kl. 19:39

både Kim Og Kurt tager helt fejl.

Tyske biler er de bedst rustbeskyttede biler på markedet.

Japanske biler, Toyota,Honda, ( især Mazda ) m.v. er ikke særlig godt rustbeskyttet fra fabrikkens side.

Men vælger du bil ud fra hvor godt de er rustbeskyttet ? jeg ville snuppe Skodaen over I30, den er bedre rustbeskyttet og man får mere bil for pengene synes jeg.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

30-12-2009 kl. 20:09

Rust er heldigvis noget man forholdsvist billigt kan beskytte sig mod, det kniber noget mere med behandlinger mod andre ubehageligheder. Her er den mig bekendt sidste nye undersøgelse http://fpn.dk/motor/bil/article1737491.ece selv om den ikke fortæller noget om 2009/2010 modellerne.

Med venlig hilsen Kim

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

30-12-2009 kl. 21:13

Til Mads A.
Hvordan mener du jeg tager helt fejl,en 8 år gammel Hyundai,som ikke har fået ekstra rustbeskyttelse,uden rust,taler vel for sig selv.
Tyske biler,var der ikke noget med Mercedes og Ford,som havde store rustproblemer,med nye døre til følge,og de er da så vidt jeg ved tyske,men sådan er der så meget man glemmer,hvis man er lidt farvet.

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2009 kl. 17:18

Den test vil jeg gerne se, får det er ikke mit indtryk når jeg læser div. biltest i motor og autobild.

Jeg er bestemt ikke farvet med hensyn til Skoda, jeg har haft over 15 biler snart og de har været japanske,tyske, franske osv.

Profil slettet

Profil slettet

01-01-2010 kl. 14:12

Det er korrekt, at man får det indtryk, at i30/ceed er rimeligt godt beskyttet fra fabrikken. Således vil jeg - hvis jeg køber en i30 holde lidt øje med de udsatte sorte dele (bære-arme etc..) i bunden - men ellers ikke fare ud og bruge penge på ekstra rustbeskyttelse.