Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Priser på brugte biler....Forhandler contra Privat

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

02-02-2010 kl. 11:00

Efter at have været "væk" fra bilbasen i et års tid, er det nu ved at være tid at finde en "ny" brugt bil i prosklassen omkring 150.000 Det slår mig, at de fleste private sætter deres biler dyrere end forhandlere gør.... og det er for både små, mellemklasse og firmabil klassen...... Alle ønsker selvfølgelig at få mest for deres bil, men på grund af vores samfundskrise, er der mange forhandlere der giver pæne afslag i ren handel....og samtidig giver en betryggende reklamationsret. Hvad den er værd, skal ikke være omdrejningspunkt her, men den er lovsmæssigt købers sikkerhed. Er det kun mig der oplever dette ? Sidst rettet: 2/2-10 Sidst rettet: 2/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-02-2010 kl. 15:21

Det er helt sikkert ikke kun dig der oplever dette :-)

Min erfaring er dog at folk ( nogle af dem) kan "tales ned" i et fornuftigt leje, eller også sættes de langt ned et par dage inden de sælger til en forhandler.
Personligt tror jeg ikke at det kun er grådighed, folk er generelt bare ikke særligt gode til at sætte den rigtigt pris.

Og endelig, så er de frie markedskræfter jo en god ting, for uanset hvad folk siger, så er en bil jo kun det værd som een eller anden vil give for den.

John Damgaard Bæk

John Damgaard Bæk
bruger siden
16-01-2006

02-02-2010 kl. 22:01

Ja det er da muligt, men i er sgu nok heller ikke bedre selv, når i selv skal sælge, husk det med at kaste med sten i et glashus :-)

Profil slettet

Profil slettet

02-02-2010 kl. 22:12

Sjov måde at prøve at trykke presse priser ned på..Og sku osse for sjov så mange experter der er her inde på alle områdere og på alle planer og elsker bare de helt fede typer der har og skal ha en mening om alt .....

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

04-02-2010 kl. 10:44

Du har en god pointe, men jeg tror, de fleste private sælgere er parate til et betydeligt afslag, hvis køber er oprigtigt interesseret og ikke lader sig skræmme af udgangsprisen.

Fordele ved privatkøb:
- man får en god fornemmelse af, hvordan bilen er blevet behandlet
- bilen har ikke stået stille i ½-1 år
- privatsælgere har de meste kundevenlige åbningstider
- sælgeren kender bilen og kan meget bedre svare på spørgsmål