Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Picanto vs. Pixo

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2010 kl. 19:04

Hej. Jeg står i den svære situation at jeg SKAL vælge imellem de førnævnte mærker. Jeg sgu i tvivl. Skal vælge i morgen onsdag. Er der nogen der har fiduser til den nye Pixo? Kan forstå at Picanto ikke er så økonomisk. Det drejer sig om 2 helt nye biler. Hjælp :-) Jeg ved godt det ikke er verdens undergang men det er trods alt mange mange penge for mig at smide på bordet til bil man er i tvivl om(surt optjente penge).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2010 kl. 19:14

Kender ikke så meget til de 2 bilmodeller, men ville mene at en Picanto med 7 års garanti må være det bedste valg. De 2 biler kører sikker næsten ens og har det samme sikkerhedsudstyr.

Men der kan jo være andre fordele end 7 års garanti der taler for at du skal vælge en Pixo ?

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

30-03-2010 kl. 19:45

Hej

Jeg har kørt Picanto i 5 år, der har ikke været problemer med bilen udover at jeg har skiftet batteriet og fulgt de service intervaller der har været for modellen.
Jeg fik min Dinitrol behandlet fra ny idet Koreaner biler ikke er tilstrækkelig rustbeskyttet.
Bilen har kørt ca. 45.000 km og gennemsnitlig kører den mellem 16-18 km/l.
Du kan godt få den til at køre længere men så skal du virkelig køre økokørsel.

Jeg har selv været ude og kigge på Pixo det er en ok bil til pengene, men 7 års garanti.... valget er nemt hvis du ellers sidder godt i bilen.
Når du nu køber den så undgå Kumho dæk..... dem har jeg ikke været glade for.

Held og lykke med valget..... hvorfor har du ikke overvejet en Chevrolet Spark ?

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2010 kl. 20:33

Jeg har også kun hørt positiv omtale af Picanto. Spark ved jeg egentlig ikke hvorfor. Havde kun trillingerne, Pixo og Picanto i hovedet. Der er meget lang leveringstid på Picanto (har reserveret den til i morgen) Pixo har jeg fået et fint tilbud på, som skal svares på inden 31/3. Jeg kan svinge fra det ene øjeblik til Pixo og dernæst til Picanto. Jeg er spændt på at høre om der er nogen der ved om Pixo kan overholde de 22,7 eller er det også helt ved siden af??

Gert Ravn

Gert Ravn
bruger siden
16-08-2004

30-03-2010 kl. 22:08

Har du overvejet Hyundai i10 i samme prisklasse ? synes den har klart højere komfort nivau end trillingerne og pixo - specielt ved motorvejskørsel. Der er væsentlig mere bagageplads end i picanto, men dog kun 5 år´s garanti. Der står en del i10ére hos forhandlerne til omgående levering.........

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2010 kl. 15:14

men når den skal sælges igen om 4-5 år så er der stadigvæk 2-3 års garanti tilbage og det er noget en ny køber vil vælge frem for en brugt bil uden garanti.

Profil slettet

Profil slettet

06-04-2010 kl. 07:36

Tak for alle Jere indslag. Det blev en Picanto... Pixo havde klart de bedste køre egenskaber og jeg havde egentlig valgt Pixo i sort. Men de 7 års garanti er klart grunden til jeg valgte som jeg gjorde. Pladsen på bagsædet er 8 cm længere dvs. en voksen mand kan sidde der. økonomien... tjaa. det bliver konen der kommer til at køre i den da min højre fod er lidt for tung og det vil betyde at den nok ikke kommer til at køre mere end 14 på literen. Lige til sidst, bilen er rød (ellers skulle jeg vente til midten af juni) :-) ikke så mandig farve. Kan man købe ekstra udstyr til den, så den bliver peppet lidt op??