Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Picanto eller Panda

Profil slettet

Profil slettet

17-04-2008 kl. 20:41

Hej, jeg skal købe ny bil. Jeg har besluttet mig for enten at købe en Kia Picanto eller en Fiat Panda. Er der nogen som kan hjælpe med valget, jeg har hørt at fiat skulle være dyr i reperationer pga. deres komplekse sammensætning. Men ved ikke om det gælder Pandaen. Men ellers, hvad er bedst Picanto eller Panda?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

17-04-2008 kl. 22:06

Panda er ikke kompleks, og er rigtigt billig i de få reparationer der måtte komme. Min gamle kørte 60000 med 0 fejl over 2 år :-)

Når det er sagt, så tror jeg det er en smagsag.

Sidst rettet: 17/4-08

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 15:01

Hej.
Klart svar : Køb Panda`en - glem Picanto`en.

Hvis du læser flere "tråde" om Picanto her på BilBasen, vil du opleve en del skuffede Picanto`ejere, da forbrugstallene ikke lever op til normerne.
Har hørt at motorene kommer helt/delvis fra Chrystler - og amerikanerne går ikke så meget op i forbrugstal .

Panda`en har berettiget fået masser af ros, og er billig i drift
(jvf. FDM/MOTOR)

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

18-04-2008 kl. 16:37

Såvidt jeg ved, er en Panda ikke dyrere i reparation end en Kia.

Kia'en er lige tanden bedre bygget, men det er korrekt at de 20 km/l de praler med i brochuren er fis og ballede.. den kører 15-16 hvis du kører normalt.
Og så er Kia'en altså en lille bil, Pandaen er dejlig funktionel, og kvaliteten er bestemt blevet meget bedre i forhold til tidligere Fiat'er.
De nye Panda er rigtigt gode, og har fået kureret det værste børnesygdomme.

Jeg ville vælge Panda'en, da den er mere alsidig, og faktisk har ret god plads, størrelsen og prisen taget i betragtning, og den der city-servo ting er rigtig god når hustruen skal en tur til byen og parallelparkere ;-)
Jeg ville vælge en Dynamic version, og inverstere i A/C eller endda Klima hvis der er råd. Den er væsentligt nemmere at sælge senere, hvis den har A/C eller klima. Men det kommer jo også an på pengepungen hvor meget man vil ofre osv...

God fornøjelse med det..

- Henrik

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

18-04-2008 kl. 17:15

Jeg ville henvende mig direkte til importøren og forlange kompensation.. i det hele taget ville jeg nægte modtagelsen af en repareret "ny" bil. Hvis man seføli vidste det før man fik den.

Der ud over ville jeg kontakte FDM hurtigst muligt, og sætte dem på sagen. KIA bruger FDMs gode anmeldelser meget i deres reklamer, og det du fortæller lyder som noget der kunne koste dem dyrt i omdømme (hvsi FDM går ind i sagen, SÅ plejer der at ske noget), og det er de sikkert ikke interesseret i.

Lad os høre hvordan det går.

- Henrik

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 17:55

Vælg Panda - den er bedst og det er god smag. Livet er for kort til riskogere.

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 18:38

Tak for de gode indlæg, det bliver en Panda Dynamic. Den kan jeg få indenfor et par uger, imens Picantoen først kan leveres til August.
Og så har pandaen klart bedre sikkerhed med 6 airbags og tagræling + mere plads bagi.
Og ja rustbehandles skal begge modeller alligevel.

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

18-04-2008 kl. 21:23

Hvis det er det der skete, så er det vidt i overkanten at kalde det hærværk :-)

Og et par katalysatorer er vist til at skaffe og montere uden problemer af nogen art :-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

19-04-2008 kl. 11:38

Fejlen med venstre stilkkontakt er almindeligt kendt, og laves på garanti - den er dog træls for dem der oplever den, da det ofte koster en opringning til Fiat contact.