Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 307CC vs. Mazda MX5 vs. BMW 320IC

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

12-06-2007 kl. 12:10

Har tænkt meget over hvad jeg ville have af bil og er kommet til at det skal være en Cap. Har kigget lidt på en ny Peugeot 307 CC, Mazda MX5 den nye med hård cabriolet og en lettere brugt BMW 320I cabriolet med 3 år på bagen og godt 50.000 km de ligger alle sammen lige omkring 425.000kr ! Nogen der ved lidt om de her biler? Måske egne erfaringer ? Eller du kender måske til andre i denne klasse som kunne have min interesse, så skriv enedelig! Jeg skal bruge bilen som ene person til og fra arbejde... omkring 150 km alle hverdage ca. 1000 om ugen Havde tænkt mig at jeg skulle have bilen i 2-3 år for derefter at sælge den, vil jo heller ikke mister alt for meget på bilen ( er dog klar over jeg mister en del ) omostnigerne, må da også gerne holdes nede, ved veligeholdelse osv. Hjælp hjælp hjælp ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2007 kl. 15:59

Jeg var så heldig at vinde Nyt Om Biler's konkurrence sidste år "Vind en MX-5 i en uge". Det er en rigtig underholdende og vanedannende bil, som selvom jeg bestemt IKKE kørte økonomisk i den uge holdt en snit på 10-13 km/l (og det var i 2,0 med 160 hk). Udgaven med metalfoldetag er et must, når du skal bruge den til daglig. Øvrige driftsomkostninger er jeg lykkeligt uvidende om, men den skulle efter sigende være ligeså ukompliceret som enhver anden mazda.
Men hvis du ikke ønsker en decideret sportsvogn synes jeg også at du skal overveje en af de diesel cabriolet'er Henrik foreslår. Bedre økonomi, og så er en dieselbil rigtig god at cruise i pga moment og få gearskift.

God fornøjelse med bilvalget - bare det var mig ;-)

Vh Anders

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

28-11-2007 kl. 19:07

Vil lige takker for hjælpen herinde, var ude og køre en ekstra gang efter jeg læste jeres indlæg for 5 mdr siden og bestilte derefter en Mazda MX5 2.0 Roadster Coupe og den er nu blevet leveret.... damn, det er en dejlig bil. Dog surt det ikke er sommer mere så man kunne have taget nede! men jeg overlever jo nok, men glæder mig til foråret!
1000 Tak til Henrik Birgren & Anders Rose

Sidst rettet: 28/11-07

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2007 kl. 20:40

Og god fornøjelse med bilen!
Vh Anders