Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 307 sw, skal jeg købe benzin eller diesel ?

Mogens Laursen

Mogens Laursen
bruger siden
09-09-2007

15-11-2007 kl. 14:48

Jeg er på udkig efter en brugt af ovenstående bil. Helt specifikt kigger vi på biler der er årgang 2002-2004 og har gået et sted mellem 140000 - 180000 km. I det leje koster en HDI ca. 180000 og en benzin koster ca 130000. Jeg kommer ikke til at køre så frygtelig mange kilometer i den, så umiddelbart kan dieslen ikke betale sig. Men er der nogle driftmæssige ting der spiller ind. Er diesel udgaven f.eks. mere mekanisk stabil ? Hvad med værditabet ? Når bilen alligevel har nogle km. på bagen er værditabet så stort set det samme hvad enten det er benzin eller diesel ? iflg. bilbasen er det stort set ens, men har nogen erfaringer ? Mvh. Mogens

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2007 kl. 13:17

Hej Mogens

Hvis du står og vakler mellem diesel og benzin og dit kørselsbehov ikke direkte lægger op til diesel, bliver valget afgjort af hvad du føler dig bedst tilpas med.
Jeg kører selv diesel og vil meget gerne fortsætte til trods for, at mit kørselsbehov er blevet væsentligt reduceret.
Min personlige holdning er at en diesel giver en mere rolig kørsel samtidig med at man har et tilstrækkeligt kraftoverskud til overhaling, motorvejskørsel osv..
Som ulempe må man jo så leve med et anderledes, og højere, lydniveau end i en benziner.
Bemærk også at en diesel er væsentlig længere tid om at blive driftsvarm end en benzin, så kører du primært korte ture vil du hurtigt blive "uvenner" med en diesel.
Vedr. værditab i % tror jeg det er det samme for en given bil -
benzin eller diesel.

mvh Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg