Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Pendlerdiesel med automatgear og plads
Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004
21-12-2007 kl. 01:06
Jeg skal til at pendle Ølstykke-Charlottenlund 5 dage om ugen og kører samtidig en del bykørsel i løbet af min arbejdsdag.Vi har kigget på en Kia Ceed SW, og den passer godt på behovet, men jeg vil bare gerne have automatgear og bedre sæder, da jeg skal bruge mindst et par timer i den hver dag.så har jeg overvejet brugtimporteret Saab 9-5, Volvo V 70, BMW 520/25D, Opel Vectra, Ford Mondeo.Så jeg ville høre, om der var nogen erfaringer med de biler i forummet? Især Opels 2,2 Diesel som også ligger i Saaben?Nogen ideer? Beløbsrammen er ca 300.000 som maks.
Sidst rettet: 21/12-07
Profil slettet
22-12-2007 kl. 01:27
Hej Jeppe.
Mht. automatgear kan jeg kun varmt anbefale DSG, det er bare genialt. Har selv lagt og pendlet i en VW Touran med denne gearkasse og det virker bare.
Her er lige et lille uddrag om typen, hvis du ikke kender så meget til den:
Revolutionerende DSG-gearkasse
DSG-gearkassen kan med sine to uafhængige koblinger operere med to gear koblet ind samtidigt.
DSG fungerer således, at køres der i 1. gear, kan gearkassen mærke, hvornår der skal skiftes til næste gear, 2. gear. Netop i det øjeblik vælger elektronikken 2. gear. Når 1. gear kobles ud, kobles 2. gear ind med et overlap, og derved undgår man en afbrydelse af trækkraften.
Sammen med den ekstrem hurtige og meget præcise teknologi, som DSG byder på, reagerer motoren ekstraordinært spontant ved selv små tryk på gaspedalen.
Automatiske fordele
Den revolutionerende DSG gearkasse kombinerer fordelene fra en manuel gearkasse med kvaliteterne fra en moderne automatgearkasse.
Resultatet er, at føreren får en god køreoplevelse, hvor motorens kræfter ikke afbrydes ved gearskift. Samtidig er betjeningen af DSG-gearkassen meget nem - hvis tipfunktionen er valgt, kan man skifte gear med skiftekontakterne, som sidder bag rattet.
Gearskiftet sker trinløst, det vil sige uden ryk, som det også kendes fra f.eks. multititronic automatgearkasse m.m.
Håber du kan bruge mit indlæg til noget.
God jul.
Mvh. A.
Mht. automatgear kan jeg kun varmt anbefale DSG, det er bare genialt. Har selv lagt og pendlet i en VW Touran med denne gearkasse og det virker bare.
Her er lige et lille uddrag om typen, hvis du ikke kender så meget til den:
Revolutionerende DSG-gearkasse
DSG-gearkassen kan med sine to uafhængige koblinger operere med to gear koblet ind samtidigt.
DSG fungerer således, at køres der i 1. gear, kan gearkassen mærke, hvornår der skal skiftes til næste gear, 2. gear. Netop i det øjeblik vælger elektronikken 2. gear. Når 1. gear kobles ud, kobles 2. gear ind med et overlap, og derved undgår man en afbrydelse af trækkraften.
Sammen med den ekstrem hurtige og meget præcise teknologi, som DSG byder på, reagerer motoren ekstraordinært spontant ved selv små tryk på gaspedalen.
Automatiske fordele
Den revolutionerende DSG gearkasse kombinerer fordelene fra en manuel gearkasse med kvaliteterne fra en moderne automatgearkasse.
Resultatet er, at føreren får en god køreoplevelse, hvor motorens kræfter ikke afbrydes ved gearskift. Samtidig er betjeningen af DSG-gearkassen meget nem - hvis tipfunktionen er valgt, kan man skifte gear med skiftekontakterne, som sidder bag rattet.
Gearskiftet sker trinløst, det vil sige uden ryk, som det også kendes fra f.eks. multititronic automatgearkasse m.m.
Håber du kan bruge mit indlæg til noget.
God jul.
Mvh. A.
Henrik Fugmann
bruger siden
14-01-2004
20-01-2008 kl. 18:55
Gå efter en af de svenske eller BMW'en - de har mere sjæl end Ford & Opel efter min mening. Jeg selv har en 9-5, der er en fantastisk bil. Jeg er også glad for Volvo og BMW i øvrigt :-)
Sidst rettet: 20/1-08
Sidst rettet: 20/1-08