Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

06-11-2010 kl. 19:58

som overskriften angiver, er jeg på jagt efter en ny bil :) Jeg skal køre fra Sønderborg til Flensborg hver dag, ca 35 km.. Jeg har snart kigget markedet tyndt for biler, og kan simpelthen ikke beslutte mig. Jeg håber på at få en masse inputs, evt egne erfaringer fra jer derude. Det er vigtigt for mig at bilen indebærer flg. Hurtig Sjov Økonomisk (relativt) Kvalitet Jeg har kigget på bl.a. Porsche Boxster / S Mercedes SLK 350 Audi TT Audi A5 / A6 / A8 Audi S3 BMW 335i Ja vel i bund og grund søger jeg en masse ideer, inputs, erfaringer, berigelser, kommentarer og forslag.

Dette indlæg blev 04-02-2011 08:22 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

06-11-2010 kl. 21:14

Sjov og kvalitet er subjektiv så at spørge ind til det bliver bare en masse input om hvad andre synes, og det kan du jo ikke bruge til noget til slut.
Hurtig er de vist alle sammen.
Økonomisk - ha ha. Ingen af dem hører vist til i den kategori.
I den sidste ende handler det jo om hvordan DU prioriterer dine 4 krav.

I det segment du søger handler det mindst lige så meget om prestige som kolde facts om HK, omdrejninger og prisen for et serviceeftersyn.

Så hvad vægter du egentligt højest selv?

Profil slettet

Profil slettet

07-11-2010 kl. 21:18

BMW 335i virker som et "fornuftigt" valg, det er en relativ dyr bil ganske vidst, men hurtig,sjov og kvalitet er hovedeindgredienserne i denne bil.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-11-2010 kl. 23:40

Køb en Polo/Golf Bluemotion. de skulle opfylde dine krav.....

Kun mig der tænker fup indlæg?
Overskrift: Pendlerbil
Krav: Bl.a. økonomisk og så taler vi Porsche, SLK etc.!!!

Skulle det mod forventning være at "ægte" spørgsmål, så kan jeg kun sige: prøv dem, det er som bekendt en smagsag

Profil slettet

Profil slettet

08-11-2010 kl. 20:00

Tak, jeg vælger at lytte til din sidste udmelding, selvfølgelig er det et "ægte" spørgsmål. Når jeg nævner disse biler, er det fordi at det er dem som jeg har udset mig, jeg tænker nok mere på hvilken af de ovenstående biler som vil være den som opfylder behovene bedst, er skam udemærket klar over at der er ingen af dem som er særlig økonomisk. Nu tænker jeg heller ikke 30 km/l .

Sætter pris på jeres kommentarer og indspil.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

23-12-2010 kl. 02:55

jeg vil foreslå en Volvo V50 T5 det er en virkelig sjov og fed bil at køre i har selv taget kørekort i sådan en og den er virkelig fed at køre i hvis den skal være lidt smart så er der en Volvo C30 T5 med samme motor tror den er lidt sjovere end V50'ern som er en st car

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

01-02-2011 kl. 23:00

Jeg har en ældre Murciélago stående som frikørt pendlerbil fra mit job i handicap sektoren - måske det var noget?

Spøg til side - hvad med BMW 530d? Hurtig, komfortabel, fin brændstof økonomi, og mere sporty end den umiddelbart syner.