Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Pendlerbil til 200km pr dag
Profil slettet
26-01-2008 kl. 23:48
Grundet jobskifte får jeg brug for en bil til at klare ovenstående transport.
Jeg søger en økonomisk dieselbil i mellemklassen og har et budget på max 165.000.
Har overvejet følgende biler: Fabia 1,9 stationcar, har dog erfaret at pladsen kan være trang, hvilket er et minus da der kan være perioder med samkørsel
Megana 1,5 DCI stationcar, få til salg...
Peugeot 307 2,0 HDI, minus: benzinøkonomi.
Håber på gode råd til at hjælpe mig lidt på vej
Profil slettet
27-01-2008 kl. 07:32
Mit råd er japansk kvalitet.
Toyota Yaris med 1,4 l . Måske er den for dyr (?) men så er en nyere brugt en mulighed. Du kan finde en 2007`er med max 10000 km på tælleren til 165.000 kr.
Mvh/Per Rasmussen
Sidst rettet: 27/1-08
Toyota Yaris med 1,4 l . Måske er den for dyr (?) men så er en nyere brugt en mulighed. Du kan finde en 2007`er med max 10000 km på tælleren til 165.000 kr.
Mvh/Per Rasmussen
Sidst rettet: 27/1-08
Profil slettet
27-01-2008 kl. 12:43
Hej Simon og Palle.
Hyundai Getz er uden tvivl et godt valg også. Førhen (indtil for nylig!!!) var brændstoføkonomien ikke lig med de lovede EU-tal. Jeg har hørt at det var fordi at Chrystler leverede motorer til koreanerne, og som amerikansk fabrikant er brændstoføkonomi nok ikke det man går mest op i ...:)
Men de nye motorer i både Hyundai og Kia leverer vist fint op til de europæiske og japanske konkurrenter.
Husk at koreanerne stadig er på japaner-niveau hvad rustbeskyttelse angår, så hvis valget falder på en Getz, så er det ind omkring Dinitrol og få behandlet den inden levering !!!
Hyundai Getz er uden tvivl et godt valg også. Førhen (indtil for nylig!!!) var brændstoføkonomien ikke lig med de lovede EU-tal. Jeg har hørt at det var fordi at Chrystler leverede motorer til koreanerne, og som amerikansk fabrikant er brændstoføkonomi nok ikke det man går mest op i ...:)
Men de nye motorer i både Hyundai og Kia leverer vist fint op til de europæiske og japanske konkurrenter.
Husk at koreanerne stadig er på japaner-niveau hvad rustbeskyttelse angår, så hvis valget falder på en Getz, så er det ind omkring Dinitrol og få behandlet den inden levering !!!