Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Passat vs Touran

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2006 kl. 23:42

Jeg mente naturligvis, at vi havde råd til DSG-gear, hvis vi køber en TOURAN - sorry. Thomas J

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2006 kl. 19:37

Hej Thomas

Jeg har en VW Touran 1,9 tdi med DSG, det er altså bare en lækker bil og den nye gearkasse som VW har udviklet er bare super, men jeg vil også give de andre ret.
Hvis det er en passat i brænder for, så er det da den i skal tage.
Tror det hedder flåede rabat det de mener med at du kan købe den 40-50.000kr. billigere.

Hel og lykke med bilforhandlingen..

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-10-2006 kl. 20:42

Passat er rost til skyerne, og det er næppe tilfældigt.
Touran er en Klassisk pæn og flot bil, men kører ikke så godt og spændende som Passat.

Jeg ville uden tvivl Vælge Passat Variant med Manuelt gear, selv om jeg ved at DSG er det bedste aut. gearskifte overhovedet, men jeg mener ikke at det er den store merpris værd.

Men du har ret... det er et luksusproblem... Men er det ikke bare et lækkert problem at have... hehe

Carsten Johannes Lopdrup

Carsten Johannes Lopdrup
bruger siden
02-02-2006

21-10-2006 kl. 11:38

Hej Thomas. Stod i samme valg i foråret 2006. Valgte Passat 2,0 tdi st.car. med 6 g. manuel gearkasse. DSG er lækkert og fungerer rigtig godt, men du må også betale for det. Passaten blev valgt fordi den kører suverænt, og efter min mening noget bedre end Touran - især på langture på motorvej. Høj kvalitet, suveræn komfort og en meget harmonisk motor der passer perfekt til bil og de 6 gear. Den er tilstrækkelig "sej" til, at du ikke skal skifte gear hele tiden. Har absolut ikke fortrudt valget af Passat.

Profil slettet

Profil slettet

22-10-2006 kl. 16:00

Hej Carsten og de andre, der har svaret på vores mail.
Tak for mail. Vi fulgte hjertet og købte Passaten, hvilket også entydigt er anbefalet af de øvrige svar her og andre steder. Vi har heldigvis ikke gigt i benet, og bør derfor kunne klare at skifte gear manuelt. Så må DSG komme i næste gang, og forhåbentlig er det faldet i pris til den tid. VH Thomas

bruger siden
11-12-2004

22-10-2006 kl. 16:28

Hej Thomas

Så vil jeg være den første til at ønske jer tillykke med jeres nye bil.
Jeg synes i har gjort et rigtigt godt køb.
Passat´en er og bliver bare hammerlækker...

MVH
Martin

Carsten Johannes Lopdrup

Carsten Johannes Lopdrup
bruger siden
02-02-2006

23-10-2006 kl. 09:40

Hej igen Thomas.
Tillykke med jeres valg af Passaten. Jeg er sikker på at den ikke vil skuffe jer. Rart at se, at dette forum er enig i at Passaten er en rigtig lækker bil. Held og lykke med den. VH. Carsten

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2006 kl. 15:53

Kære VW-kyndige
Vi har det (luksus) problem, at vi ikke kan finde ud af, om vi skal købe en Passat 2,0 tdi Variant med manuelt gear eller en Touran 2,0 tdi med DSG-gear. Desværre bliver Passaten med DSG-gear for dyr, men vi kan få råd til gearet, hvis det kommer i en Passaten.
Begge er dejlige at prøvekøre, men passaten er umiddelbart den, vi er meste vilde med. På den anden siden er vi helt vilde med DSG-gearet.
Hvad vil I vælge, hvis det var jer - og hvorfor.
Har I i øvigt erfaringer med, hvor meget rabat, der pt. kan forhandles hjem i afslag på bilerne. Jeg har hørt om 40.000 - 50.000 kr.
På forhånd tak
Thomas J