Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Passat, Mazda, Toyota?

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

20-08-2006 kl. 22:53

Jeg oprettede vidst i forkert gruppe, så nu prøver jeg igen.

Hejsa

Nu er jeg så uden bil, og er så småt begyndt at overveje, hvad det skal være næste gang.

Min prisklasse ligger omkring 75.000 kr. Til det beløb har jeg kigget på Mazda 626, Toyota Avensis og Passat alle fra årgang 1997 og frem.

Det jeg har fundet ud af er, at man får det nyeste ved køb af Mazda 626, dernæst Avensis og til sidst Passat. En Passat vil typisk have gået ca. 50.000 km mere end Avensis og måske være et år ældre.

Der er ingen tvivl om, at jeg er mest til Passat fordi de to andre mærker på ingen måde har samme klasse og stil.

Men når det så er sagt, vil jeg jo også gerne have en pålidelig bil uden alt for store serviceomkostninger, og der er de to japanere vel bedre valg end Passaten fra den årgang?

Hvad vil egentlig være det mest fornuftige valg, hvis man overhovedet kan sige det? Eller er det kun et spørgsmål om smag?

På forhånd tak.

Kenn

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2006 kl. 22:53

Stil er jo personligt - jeg er enig med Jan, der er IKKE stil over en Vw, og dem der mener at der er prestige i det, siger det kun fordi de har betalt for meget for en helt almindelig bil. Vw´en er den kedeligste af de tre - en 97´er som du nævner, har ikke engang det eneste LIDT frække: de blå/røde instrumenter.
Desuden er en Passat bestemt ingen sprinter med 1,6´eren.
Mit råd: prøv Mazda og Toyota´en. Der får du mere for pengene. Så kan du grine af dem, der mener de har fået en prestigevogn i en Vw bagefter =) Held & lykke med valget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg