Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Påstand:
Profil slettet
14-09-2007 kl. 21:05
"Man skal ikke købe brugt bil, med mindre man selv kan reparere den" ?? Fup eller fakta ? Har ellers brug for et godt råd vedr ny bil: Krav: A) Der skal være plads til en labrador i bagagerummet - ikke nødvendigvis i bur. B) Vi kører 30.000 km om året fordelt på ture lige fra 7 km til 150 km ad gangen - benzin/diesel? C)Er man bedst tjent med en ny bil? D)Prisleje: ca 150.000 kr (+/-) ---- Har kigget på Kia ceed, Hyundai I30, Peugeot 307, og skal ud at kigge på en Skoda Fabia combi comfort? Har Skoda tendens til at ruste? --På forhånd tak
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
15-09-2007 kl. 08:21
"Man skal ikke købe brugt bil, med mindre man selv kan reparere den"
Det gælder kun hvis det er en ældre bil det drejer sig om, hvis du f.eks. køber en bil i 10.000 kr klassen vil der uundgåeligt komme flere reperationer en på en ny bil, og værkstedsregningerne overstiger hurtigt bilens værdi.
Ang. benzin/diesel vil det oftest kunne svare sig med diesel hvis du kører 30.000 km/år, men det afhænger af den bil du vælger.
Skodaen kunne være et rigtig godt valg, og den har bestemt ikke tendes til at ruste. Deres rustbeskyttelse ligger i den bedste ende.
Tvivler stærkt på at du kan finde en Ceed til 150.000 kr, men jeg ville også hellere have Skodaen.
Det gælder kun hvis det er en ældre bil det drejer sig om, hvis du f.eks. køber en bil i 10.000 kr klassen vil der uundgåeligt komme flere reperationer en på en ny bil, og værkstedsregningerne overstiger hurtigt bilens værdi.
Ang. benzin/diesel vil det oftest kunne svare sig med diesel hvis du kører 30.000 km/år, men det afhænger af den bil du vælger.
Skodaen kunne være et rigtig godt valg, og den har bestemt ikke tendes til at ruste. Deres rustbeskyttelse ligger i den bedste ende.
Tvivler stærkt på at du kan finde en Ceed til 150.000 kr, men jeg ville også hellere have Skodaen.
Profil slettet
17-09-2007 kl. 10:24
med at udstille din manglende viden om biler samt og din mentale brist...
Jeg forstår ganske enkelt ikke at du gider være til grin.
Jeg forstår ganske enkelt ikke at du gider være til grin.