Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Opel Manta 2.0 GSi men Opel Omega motor i??
Profil slettet
02-01-2009 kl. 05:28
Hey
Jeg sidder og kigger på at jeg skal have en Opel Manta. Dog vil jeg gerne have lidt mere power ud af den end hvad man ser i en normal Manta. En af mine venner forslog at jeg kunne finde en Opel Omega motor 3 liter og smide i?
Vil det kunne lade sig gøre og vil jeg kunne bruge andre reservedele fra de andre baghjulstrukket Opel biler fordi Manta reservedele er ikke billige.
MVH Morten
H P
bruger siden
06-01-2004
02-01-2009 kl. 09:31
Hej Morten.
Det skal du helt sikkert holde dig fra :-)
Med mindre at penge ikke har nogen betydning OVERHOVEDET for dig.
Eller at du har et værksted, er mekaniker, og ikke skal lave andet de næste 6-12 måneder.
jeg er ikke Opel-expert eller mekaniker, men her er et udpluk at de problemer du kan rende ind i :
Passer kabler?
Passer kølerslanger? eller køler?
Hvad med det elektriske system?
Passer manifold til udstødningen?
Hvad med gearkassen?, tager du den med fra Omegaen? kan den være der rent fysisk?
Er der plads i motorrummet?
Hvad med motorophæng?
HVIS du får den monteret:
Kan bagtøjet holde?
Får den køling nok?
Hvordan påvirker den tungere motor køreegenskaberne?
Kan hjulophæng holde?
Kan standartbremserne klare den nye "opgave"?
HVIS du får den startet:
Det er nu en helt anden bil, det betyder at du "lige" skal til syn med den
Derefter har den fået foretaget så mange konstruktive ændringer at du måske skal betale ny reg. afgift hvis du vil have nummerplader på den.
Jeg beklager Morten, men din idé er dødfødt.
Køb en Manta, og nyd det fede design, skal den have lidt flere kræfter, så tal med en Opel-mekaniker om en let tuning at den eksisterende kværn ( 20% effektforøgelse er helt lovligt).
Det skal du helt sikkert holde dig fra :-)
Med mindre at penge ikke har nogen betydning OVERHOVEDET for dig.
Eller at du har et værksted, er mekaniker, og ikke skal lave andet de næste 6-12 måneder.
jeg er ikke Opel-expert eller mekaniker, men her er et udpluk at de problemer du kan rende ind i :
Passer kabler?
Passer kølerslanger? eller køler?
Hvad med det elektriske system?
Passer manifold til udstødningen?
Hvad med gearkassen?, tager du den med fra Omegaen? kan den være der rent fysisk?
Er der plads i motorrummet?
Hvad med motorophæng?
HVIS du får den monteret:
Kan bagtøjet holde?
Får den køling nok?
Hvordan påvirker den tungere motor køreegenskaberne?
Kan hjulophæng holde?
Kan standartbremserne klare den nye "opgave"?
HVIS du får den startet:
Det er nu en helt anden bil, det betyder at du "lige" skal til syn med den
Derefter har den fået foretaget så mange konstruktive ændringer at du måske skal betale ny reg. afgift hvis du vil have nummerplader på den.
Jeg beklager Morten, men din idé er dødfødt.
Køb en Manta, og nyd det fede design, skal den have lidt flere kræfter, så tal med en Opel-mekaniker om en let tuning at den eksisterende kværn ( 20% effektforøgelse er helt lovligt).