Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Økonomist og pæn bil til arbejde

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2008 kl. 10:16

Min kæreste har lige fået nyt job som kræver en pæn bil. Hun skal køre over det meste af landet og skal repræsentere firmaet. Derfor leder vi nu efter en ny(ere) bil som udover at være pæn og repræsentabel også har en fornuftig km/l. For at sige det pænt ved ingen af os noget som helst om biler så følte mig lidt nødtvunget til at krybe til korset og be om hjælp :)Prisen er lidt svær at bestemme da der som sådan ikke er noget max som det er lige nu. Men mit billede ville være omkring 200 for en ny og måske 150 hvis den skulle være brugt. Stilen som vi kan lide er noget der minder om en Suzuki Swift eller Peugeot 306 dog med drømmen om en stor Audi en dag :DMen alpha omega på bilen er at den er økonomisk pr liter, den kan holde mange kilometer samt at service/reparation etc ikke er skyhøje. Håber der sidder en derude med en forestilling om hvad det er jeg leder efter :) Sidst rettet: 16/4-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Sune Bertelsen

Sune Bertelsen
bruger siden
20-03-2006

16-04-2008 kl. 12:10

Hvis det er en Audi i drømmer om er det da det i skal have. Jeg har selv en brugt A3 1,6 fra 2004(den nye model) og dem kan man godt finde til omkring kr. 200.000. Den køre fornuftigt på literen har en super solid motor og er bare mere lækker end f.eks. en Suzuki. Afskrivningen på denne må siges at være minimal og jeg får min serviceret Hos Audi i Flensborg, så det er også billigt. Jeg har valgt at jeg hellere vil købe en brugt bil til 200t end f.eks. en Suzuki til næsten samme pris og det har jeg bestemt ikke fortrudt!! Mvh. Sune

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

16-04-2008 kl. 13:29

Der er masser af bud, men en ny Fiat Punto, Skoda Fabia eller Kia Ceed med Dieselmotor ville da være gode bud

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2008 kl. 15:20

Nå jeg hev hende lige ud for at se en masse forskellige biler... Svaret: Den må godt være sort, på spørgsmålet hvad for en bil drev mig lidt småsindsyg... Men vi var ude og kigge os lidt omkring og faldt lidt for en Peugeot 307 og en Citroen 4. Selvfølgelig brugt. Men er der nogle ting man burde vide om dem? Prisen lå på de ca 150.000 og umiddelbart eneste "problem" var at det var en 2.0 Peugeot = kun 12.7 km/l desværre. Og med et forbrug på ca 25.000 km om året som minimum er jeg lidt bange for den blev noget dyr i drift. Modsat så den Citroen med diesel havde en noget pænere km/l med havde knap så meget ekstra udstyr desværre.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2008 kl. 20:47

Du må da for alt i verden ikke sende hende ud og køre i en fransk bil,
så er det jo ikke sikkert hun kommer hjem foreløbigt. Nå spøg til side har aldrig selv haft en fransk bil, men når man læser herinde og i div. motorblade får man et helt klart indtryk af at kvalliteten halter en del, med mange både store og små fejl (nogle har selvfølgelig været så heldige at deres bil er brændt... så er de da kommet af med den). Nej tag i ud og køb en Octavia til hende,det er nemt at finde i jeres prisklasse både i Diesel og Benzin, kører selv i en 1,6 benzin ca.27000 km/år 15,5 km/l. og Diesel kører 19-20 km/l.Og så er octavia noget af det bedste fra VW grop, ifølge Fdm´s brugtbiltest,men ok vil og kan man betale for det, så er en Audi A4 da også lækker.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

23-04-2008 kl. 19:06

Hvad med en Mini Cooper?
Ny diesel koster 300000 - det er nok i overkanten. Men prøv at lede brugt - den bil er mere end præsentabel, og har en udmærket brændstoføkonomi.
Alternativt kan i kigge efter en VW New Beetle - eller en ny Fiat 500, som med bestilling nu formentlig kan leveres inden 2010...

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

23-04-2008 kl. 22:24

Fiat 500, diesel, er et rigtigt blikfang uden at være provokerende dyr at se på. økonomisk, har fået kritik for lidt sejlende affjedring på motorvej, men er dog blevet årets bil - har ikke prøvet den endnu.

En Kia CEED, Diesel (husk partikelfilter, så den ikke oser, den skal jo være præsentabel) er et nummer større, dejlig støjsvag. 7 års garanti. koster fra godt 200. De mindste dieselbiler er ofte ikke mere økonomiske på motovej end de lidt større pga. ringere vindmodstand og motorkraft der bliver presset lidt rigeligt på motorvej, selvom de officielle tal er bedre.

Peugeot 207 er også en pæn bil, men noget ringere garanti.

Glem Janniks 406'er (han tror det er annonceforum...)

Og husk man vejledene priser er meget vejlende, hent evt. en tilbud hjem fra bilrabat.dk, så har du en ide om hvor meget afslag du skal kræve.

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2008 kl. 22:50

hun skal køre mange km, hvilket betyder kørestil, komfort, præsentation betyder meget og hvad hun kan lide at se på til daglig i regnvejr efter et kundebesøg og der er langt hjem.
nu fremgår det ikke hvor mange km i skal kører årligt, men ved valg af diesel og i måske forventer at kører over 30000 km årligt, kan i uden problemer kigge på biler der er kr. 50000 dyrere end benzin modeller, men diesel må være svaret som udgangspunkt, prøv at regn (økonomisten må komme igang) lidt på det inden i tager beslutninger - men hold jer langt væk fra de franske.
A3 er ikke et dårligt valg og måske ikke så dyrt et valg, hvis i kigger på afskrivning over 4 år på diesel udgaverne, god fornøjelse med valget.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-04-2008 kl. 13:18

Køb du bare fransk, det er ikke ringere end så meget andet. Kvaliteten kan variere, men jeg kender lanmange glade citroen og peugeot købere. Har også selv haft nogle mellem hænderne, og de var da rimeligt fejlfri...

Opel Corsa CDTI 90
Fiat Punto Multijet 90
Skoda fabia TDI

Kia ceed er fin, men garantien er begrænset til 150K kilometer!

og ja den lille Fiat 500 - den er bare skøn, og den fine dieselmotor er en af de bedste der nogensinde er lavet til den klasse.!

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2008 kl. 11:40

Kære Lars p, lad nu være med at blive ved med at påstå at franske biler er af samme kvallitet som F.eks.Tyske og japanske når nu alle test,undersøgelser og erfaringer siger noget andet,

Sidst rettet: 26/4-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

18-05-2008 kl. 21:25

Sidst rettet: 18/5-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

18-05-2008 kl. 21:29

Gør jeg heller ikke, men har også kørt i spritny VW og de er heller ikke uden fejl! Som sagt har jeg aldrig haft en fejlfri bil, men heller ikke en en der faldt igennem - det er måske bare mig ??

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

18-05-2008 kl. 21:31

Det er svagt at kommentere negativt uden selv at have gjort sig erfaringer. Franske biler er ikke fejlfri - men det er tyske og japanske heller ikke...