Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Økonomisk pendlerbil med god plads...

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2008 kl. 21:39

Hej derude! Er virkelig i vildrede idet, jeg har fået forvildet mig ud i denne jungle af nye biler... Overalt bliver man bombarderet med nyere, federe, hurtigere og mere økomisker biler end den anden!!! Kort sagt har brug for lidt hjælp til, at finde ud af hvilken en, der vil være den rigtige for mig... Jeg kører 800 km. om ugen, og har tre passagere med. Tidligere i år så jeg på en Toyota Aygo som er ret populær blandt mange pendlere, men jeg stak halen mellem benene, da jeg alligevel fandt den lidt for lille, "billig og plastik agtigt" indeni. Faldt så over en mazda 2, hvori jeg synes man får lidt mere for pengene... både design, udstyr og bare bil generelt... Har også prøvet en grande punto -diesel, som vi fik et ok tilbud på. tror det var omkring 168.000 alt i alt. heritl kommer selvfølgelig undervogns beh. vinterhjul osv... Er der en venlig sjæl derude, der kan hjælpe mig, med at kaste lys over, hvad vil være det "bedste" til mit behov. 168.000 grand total er absolut max. og tænker også meget på service og veligeholdelse - hvilke biler holder sig bedst her?? Det skal jo helst være råd til andet end bil:-) Hvis du ikke er blevet ligeså forvirret som jeg er, er jeg meget åben over for eventuelle råd med på vejen. pft. Karina.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2008 kl. 01:12

Hej karina.
Hvis jeg skulle finde en ny bil der opfylder dine krav,ville jeg se på en Skoda Fabia 1,4 Diesel eller benzin. Eller hvis den skal være lidt smartere og "federe" i kabinen (efter min mening ) men også lidt dyrere en Opel Corsa 1,3 Diesel eller 1,4 benzin.
Det er små men rummelige biler,de er skruet ordentlig sammen og så har de en god total økonomi. Håber du kan bruge rådet.

Mvh. Peter.

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2008 kl. 08:05

Tak for det! Har faktisk slet ikke kigget på skoda, så det vil jeg lige gøre:-)

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2008 kl. 18:29

Tusind tak for alle de svar, de giver mig ihvertfald noget mere, at arbejde med.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-10-2008 kl. 20:17

Her er en Lupo 3L oplagt, men de kan desværre være dyre i indkøb.

Du skal huske på at afskrivningen på en ny bil er høj med det antal kilometer du kører.

Find en brugt diesel som har kørt 20000-45000 Km, så er toppen taget af og du tager ikke det store "skrald". herefter kører du 1-2 år i den (med dit kørselsbehov) og sælger den igen.

Jeg er SIKKER på at en helt ny bil bliver en alt for stor omkostning for dig.

Prøv evt at søge... sådan en som den herunder er et godt bud den har kostet godt 205000 på gaden fra ny, men der er flere derude, hvor du nemt skærer 20-30000 kroner af nyprisen.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Opel-Corsa-1,3-5d.-CDTi-90-Enjoy_ID362876.htm

Sidst rettet: 2/10-08

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2008 kl. 08:54

Hej Lars,

Jeg tror du har ret. Har lige et spørgsmål. Hvis bilen er et år gammel, gælder garatien vel også stadig tiden ud?

Er der andre fordele/ulemper ved at købe en (lidt) brugt bil, frem for en ny?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

04-10-2008 kl. 10:54

Ja, garantien følger køretøjet og ikke ejeren.

Ulempen kan jo være at du ikke vedhvordan den er kørt til :-) Derfor kan det væere en fordel at købe en privat, fremfor en demobil som kan være kørt hårdt.