Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny Mondeo Stationcar Diesel - Hvilken variant og hvilen rabat kan opnåes?

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2007 kl. 10:17

Hej Jeg synes godt om den nye Mondeo og overvejer at købe en stationcar version i diesel. Dog er jeg lidt i tvivl om motorvalg - 1,8 eller 2,0? Dernæst kender jeg ikke Ford's dieselmotorer - er de på højde med andre? Sidst vil jeg høre om nogen har et bud på hvilken rabat der kan opnåes på denne bil? På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-11-2007 kl. 10:29

Du bør nok vælge en 2,0 diesel, da den har en bedre gangkultur end 1,8. Jeg føler dog ikke, at der er stor forskel på trækkraften.

Det er svært at sige, om Ford's motorer er på højde med konkurenterne.
Jeg vil klart mene, at de går mere støjsvagt end f.eks. VW's TDI'er. Men hvis man sammenligner dem med en dieselmotor fra f.eks. Peugeot/Citroen eller Toyota, så er niveauet nok ca. det samme.
På den anden side, så ligger de ikke på højde med BMW's motorer, men det er der jo ingen der gør.

Hvad angår rabat, så er Mondeo jo en typisk firmabil, så det burde være muligt med noget flåderabat. Men da der pt. er ca. 4-5 måneders leveringstid på en Mondeo, så har du ikke de bedste kort på hånden ved en forhandling.

Ellers vil jeg bare sige, at det er et godt valg.
Den nye Mondeo kører fantastisk, og hvad angår rummelighed er den jo længder foran samtlige konkurrenter.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

05-11-2007 kl. 12:14

Jeg har netop prøvekørt den ny Mondeo 1,8 TDCI med 125HK.

Ingen tvivl om at det er en flot og rummelig bil, men jeg blev dog temmelig skuffet over motoren, som både er temmelig støjende og lider af kraftig turbotøven.

Forhandleren sagde dog, at 2,0 TDCI skulle være bedre på begge områder, men desværre er det nærmest umuligt at opstøve en sådan for en prøvetur p.t.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-11-2007 kl. 13:16

Hej Kristian.

Det var det jeg mente med, at 1,8 ikke er så lækker som 2,0.
Jeg har kørt dem begge, og de føles faktisk næsten lige hurtige.
Men forskellen er, at 1,8 skal køres hårdere og med mere støj til følge, for at give samme præstationer som 2,0.
Jeg synes ikke, at det passer godt til en diesel-bil, at den skal køres hårdt. Diesel er mere passende til en afslappet kørestil, og her passer 2,0 bedre.

Som du selv nævner, så er den nye Mondeo rigtig lækker, men Ford har skudt sig selv i foden ved at levere dem med nogle for dårlige grund-motorer. Det gælder både 1,8 TDCi og 2,0 benziin, som ikke er helt med fremme i feltet og dermed skæmmer den ellers lækre bil.

Kommentar til Niels: Ja, jeg ved godt, at Peugeot og Citroen kører med de samme HDI-motorer. Det var også derfor, at jeg skrev "Peugeot/Citroen" i indlægget.