Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny mellemstørrelse bil med automatgear

R Pedersen

R Pedersen
bruger siden
11-11-2010

15-04-2018 kl. 11:57

Hej.

Har brug for input til valg af ny bil.

Vi er en familie med to voksne og et barn. Så vi har ikke enorme krav til pladsen.
Kører ca 25.000 km om året.

Krav:
Automatgear.
Bakkamera eller baksensor.
Middel til god km/l.
Max 2 år gammel.
Max 250.000 kr hvis ny, lidt mindre hvis den er brugt. Ca. 200.000kr vil være ideelt.

I dag kører vi i en leaset Toyota Sports 1.8 Hybrid. Leasing perioden slutter om 1½ måned. Vi kan købe bilen for ca 210.000 kr. En helt ny kan købes til 250.000 i den kampagne de kører lige nu.

Vi er godt tilfreds med denne bil. God størrelse og brandstofsøkonomi. Kan leve med den lidt skingre motorlyd, selvom jeg nok aldrig kommer til at elske den. Så det er bestemt en mulighed at fortsætte med Auris Hybrid.

Har også set lidt på en Hyundai Ioniq. Kan finde et par stykker her på siden til ca 230.000. Nogle erfaringer med denne bil?
Umiddelbart opfylder den vores behov.

Har også set på en Seat Leon ST. Her er der også flere brugte indenfor vores budget.

Hvad taler for og imod de 3 nævnte og er der andre modeller jeg bør se på? Kom endelig med nogle bud.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

15-04-2018 kl. 17:19

Hvorfor ikke bare snuppe en Auris TS Hybrid på udsalg, her og nu?
Jeg kikkede lidt på pakken.
Du kan få en H2 med comfortpakken, og select til 262k minus 20K. Du skal tage den her og nu, og det koster så 1½ månedes leasing?

Der er Iconic og Niro hybrid til prisen, ellers skal du have biler med dårligere brændstof økonomi.
Uanset dit kørsels mønster og stil, vil du få en dårligere brændstof økonomi.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

15-04-2018 kl. 18:07

Auris står foran en helt ny model, hvorfor der nok er ophørsudsalg på den gl. Det betyder, at du kan få den lidt billigere, men den vil også falde hurtigere i værdi, da den bliver den gamle model. Omvendt holder Toyota typisk prisen ganske godt, så det er ikke givet, at værditabet vil være større (målt i kr.) end med Kia/Hyundai.

Mht. brændstoføkonomi, er det typisk en af de mindre poster i det samlede regnskab, så det er værd at se på alternativer også.

R Pedersen

R Pedersen
bruger siden
11-11-2010

15-04-2018 kl. 19:20

Jan, det er bestemt med i overvejelserne at springe på en ny Auris nu og her. Her ved jeg hvad vi får.

KS. Enig. Skal bare ikke være helt elendig brændstofsøko. Om den kører 5 km/l mere eller mindre er ikke det der gør den store forskel.

Er der nogle meninger om Ioniq’en? Efter hvad jeg kan læse så er køreregenskaberne lidt kedelige, men den har meget ekstraudstyr ifht. prisen. Er der noget jeg skal være bange for med den?

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

16-04-2018 kl. 14:05

Tag ud og prøv dem, og dan din egen mening :)

R Pedersen

R Pedersen
bruger siden
11-11-2010

16-04-2018 kl. 15:09

Det har jeg skam også tænkt mig. :)

Men det kan jo være at de kloge hoveder herinde, kender en bil som jeg ikke selv havde overvejet. Er langt fra ekspert, så det vil være ærgerligt at gå glip af en fantastisk bil, fordi jeg ikke ved den findes.

Dette indlæg blev 16-04-2018 19:03 redigeret af dets forfatter.