Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

ny bil til max 315000

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 13:36

Hej. Har lige fået barn for 2mdr siden, og fundet ud af at vores fabia combi er lige med det mindste, så skal have ny bil. mit spørgsmål er så hvad det skal være? ligger stor vægt på at den skal være"sjov" at kører i og selvfølgelig rumlig nok til man kan have barn og barnevogn med. Er åben for næsten alle bil mærker,dog ikke franske biler. på Forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 13:38

Du kan jo starte inden for dit eget mærke med at prøve en Skoda Octavia - eller evt en Roomster. Men ellers er der jo masser af muligheder med dit budget.
Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 14:01

Roomster skal det slet ikke værre da den bare er alt for grim, og synes ikke om de motore den kan fåes med, de er for "kedelige" Octaviaen har en 1.8tsi som jeg rigtig godt lide men synes der mangler lidt kører glæde ala BMW og Alfa romeo

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 14:18

..ja, jeg turde sgu næsten ikke foreslå roomster, da den deler vandene med sit design. Mht til Alfa, så er du jo ude i noget brugt 156 sportwagon (ved ikke om en brugt 159 sportwagon fås inden for budgettet), eller en brugt BMW 3-serie touring. Ingen af disse er vildt rummelige, men nok større en fabia'en.
Ford Focus kører også ret godt - og med bedre plads, men har selvfølgelig ikke samme prestige som BMW og Alfa.
Måske en brugt Audi A4 avant...
Nå, men god jagt :-)

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 15:27

hvis du ikke absoulut vil have den nye mazda 6, kan den "gamle" pt. fås for temmelige fordelagtige priser og samtidigt med ordentligt udstyr. (hvilket mazda er kendt for)
st.caren i 2,0 burde rumme en barnevogn, mens der i bagagerummet i 2,3'eren ligger en forstærker til Bose-anlæget. desuden er isofix standard hos mazda.
falder valget nu på en mazda, må du hellere lige få den rustbestyttet, da den rustbeskyttelse der er fra fabrikken indeholder zink, hvilket med tiden koger op.

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 16:05

har kigget lidt på mazda6 st.car og synes det er en lækker bil, men har hørt at der skulle være en del støj i kabinen og at værdi tabet skulle være rimelig stort.

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

17-01-2008 kl. 21:09

Hej Kent,
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW -Passat-2,0-5d.-FSi-Comfortline-Variant_ID149396.htm
Ved godt den er kr. 10.000 over budgettet, men måske du kan handle om disse.
Jeg har selv en diesel, og det er en verdensklasse familiebil. Comfortlinen har et udstyrsniveau så du ikke kommer til at mangle noget (elforsæde, dobbelt klima osv.) den kører suverent og man kaster barnevognen ind uden problemer. Desuden er prisen når du skal af med den igen fornuftige.
Jeg kan kun anbefale den.
Held og lykke med dit valg.
/Lars B.Sidst rettet: 17/1-08

Sidst rettet: 17/1-08

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

17-01-2008 kl. 21:09

Hej Kent,

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Passat-2,0-5d.-FSi-Comfortline-Variant_ID149396.htm

Ved godt den er kr. 10.000 over budgettet, men måske du kan handle om disse.

Jeg har selv en diesel, og det er en verdensklasse familiebil. Comfortlinen har et udstyrsniveau så du ikke kommer til at mangle noget (elforsæde, dobbelt klima osv.) den kører suverent og man kaster barnevognen ind uden problemer. Desuden er prisen når du skal af med den igen fornuftige.

Jeg kan kun anbefale den.

Held og lykke med dit valg.

/Lars B.

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 21:30

Der har sneget sig et mellemrum ind, så linket ikke virker - der skal stå htm til sidst og ikke h tm, men så virker det :-)
Hejhej!

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 22:00

Ikke fransk men koreansk !! Hyundai Sonat CRDI masser af plads 140 dieselheste 6 gear meget lydsvag, har en til 199000 med 3100 på tælleren et år gammel spar 45-50000 i forhold til en ny...ved godt det er noget under budgettet ....

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

17-01-2008 kl. 22:34

Er ikke vild med at sige det, men fransk-erne er de eneste der kan lave gode familie-trailere til en billig pris...

Ellers er det ud og købe en Touran Tfsi (plejer ikke at anbefale tyske biler, dem kender alle jo i forvejen!)

...egentlig ville jeg helt lade være med at købe en anden bil, blot smide træk på din fabia. Det er simpelthen spild af penge for noget du skal bruge i 1-2 år!

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

18-01-2008 kl. 08:15

Der kommer en faceliftet model i 2. kvartal, med 2. generations motorer (bl.a. mere kraft. Ovenstående motor får 158 hk i stedet for 140) ændret i form af et revideret instrumentbord, midterkonsol og dørbeklædning. Hertil følger er stik til iPod og USB-nøgler. PLUS at den bliver sat ned. Pris 220.000 fra ny!