Bilbasen Forum
Ny bil til den fattige
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
03-11-2011 kl. 13:04
Profil slettet
03-11-2011 kl. 15:12
Til det beløb kan du enten være heldig, eller utroligt uheldig, men jeg har den personlige erfarien at det er risikabelt at købe store, dyre biler billigt, mens de mindre er lidt nyrere, og med lidt færre kilometer på bagen.
Hvad er dit kørselsforbrug, siden du overvejer diesel? Og en diesel vil være ret slidt til de penge, men her kunne en gammel diesel Golf II være et bud.
Var jeg dig ville jeg privatlease en lille ny til omkring en tusse eller to, eller vælge en mindre brugt til de 15.000. Evt noget Corolla, Golf II, Micra osv - altså rigtige slidere der holder mange kilometer. En Carina E burde også kunne findes til de penge.
Men smider da lige et par bud:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/accord/20i/802697
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/300/30-d-aut/937142
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/calibra/20i-16v/978043
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/sonata/20-gl/977609
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-gt/943771
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/230-e/23/968842
Vh CS
Dette indlæg blev 03-11-2011 15:19 redigeret af dets forfatter.
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
03-11-2011 kl. 16:59
Men som alle 18årige drenge er jeg vild med film som "fast and furious" og den salgs og som alle dem kunne jeg godt tænke mig en bil som kan trække igennem. Men ja - økonomien er helt i bund, hvis den overhovedet er der, og jeg er igang med at søge arbejde. Det med diesel var ikke et must, men bare en form for.. Forslag.. Det det at man hører folk sige at diesel motorer er stærkere og så er dis'len jo billigere pr km?
Og mange tak for de forskelige bud. Kigger nærmere på dem.
Og andet spørgsmål: Er det dumt at købe en bil som er til salg engros?
Hilsen Pw
Profil slettet
03-11-2011 kl. 17:59
Men som 18 årig, og med meget sparsom økonomi, er forsikringen nok den største post på budgettet. Du kan snildt købe en bil med en stor motor til under 15.000, men forsikringen kommer til at koste langt over det dobbelte, når du ikke har optjent noget ancinnitet endnu. Derfor vil det være en ide at vente til du har optjent noget ancinnitet, til du køber noget med en motorstørrelse over 1,3. Alt derunder er det billigste at forsikre for nye billister. Og til den tid har du sikkert også mere på bankbogen, til at købe en nyere og lækrere bil :-)
Det var de rent økonomiske ting, men der er jo også et rent udseendsmæssigt aspekt over sagen. Der er vidst ikke mange der ikke kigger skævt når en pizza-taxa eller kebab-stjerne kommer ræsende med en ung gut bag rettet, og med tung bas. De dømmende blikke slipper du for i en billig og fornuftig bil ;-)
Vh CS
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
03-11-2011 kl. 18:26
Hilsen pw
Profil slettet
03-11-2011 kl. 18:32
http://www.bilgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=456787
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
03-11-2011 kl. 21:01
en anden ting er at tanken om en dieselbil til den pris er så gammel at den er på gammeldags vægtafgift+ 1000kr for manglende filter det bliver hurtigt 4-5000kr om året.
Hvis du allivevel skal dele bilen med din mor, tror jeg det ville være klogere at kigge på en ny lille bil med en billig forsikring medregnet i prisen.
Hilsen Lars
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
03-11-2011 kl. 23:30
Det går ikke op på ingen måder med den skide lav SU lige for tiden.
Plus jeg bor 30km væk fra skolen - og samme med arbejde. Så jeg har ikke andre muligheder end at have bil og køre frem og tilbage til jobbet osv.
Så hvis jeg ikke finder et smuthul i forsikring så jeg kan betale lavere, overlever jeg ikke.
Måske nogle forslag til nogle billige forsikrings firmaer?
Hilsen pw
Profil slettet
03-11-2011 kl. 23:36
przemek wozniak skrev:
Jeg vil på ingen måde svindle. Men jeg skal betale til min mor for at bo hjemme (være med til økonomi) - plus sparer til bil OG så skal jeg betale 1500 i forsikring?
Det går ikke op på ingen måder med den skide lav SU lige for tiden.
Plus jeg bor 30km væk fra skolen - og samme med arbejde. Så jeg har ikke andre muligheder end at have bil og køre frem og tilbage til jobbet osv.
Så hvis jeg ikke finder et smuthul i forsikring så jeg kan betale lavere, overlever jeg ikke.
Måske nogle forslag til nogle billige forsikrings firmaer?
Hilsen pw
Bor du mere end 24 kilometer fra dit uddannelssted + at det offentlige tager mere end to timer, vil du kunne få kørselspenge hvis du søger på uddannelseskort.dk. Ikke blot noget du kan trække fra i skat, men rent faktisk penge der bliver overført som tillæg til SU. Du kører derfor 60 km pr. dag. Du vil få: 60km*13kr=780 kr, hvoraf du selv skal betale ca 560. Dette giver dig kun 220 kr om måneden, men det er bedre end ingenting.
Er det offentlige helt umuligt for dig? Der kan et hypercard fås for 600 kr hvis du studerer på en lang videregående uddannelse, og ca det halve hvis du læser på en ungdomsuddannelse - altså gymnasierne.
Ellers er der ikke andet for end at spare op, for en bil er trods alt billig at købe, men dyr at holde
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
04-11-2011 kl. 09:33
Måske et opkald af min arbejds giver som jeg kører maskiner for, og så kunne han jo lægge godt ord ind for min kørsel?
Og jeg overvejer stærk en Opel vectra - hvad siger i til det?
Hlsen Pk
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
04-11-2011 kl. 11:19
Jeg tænker mere på udseende, mulighed for hurtig kørsel på motorveje i tyskland måske når det lovligt og sikkert.
Undskyld hvis jeg gav dårlig indtryk af mig selv. Men det slet ikke sådan jeg prøver at fremstille mig. Når jeg skrev fast F, så mente jeg at jeg er på udkig efter biler som den kendte: Nissan skyline. Som ser overfedt ud og har en sport undervogn. Men unden tuning og alle mulige former for ekstraudstyr, som jeg ikke har råd til OVERHOPVEDET, vil nissan være en hel almindelig bil.
Det jeg mente med denne besked var at jeg IKKE vil køre rundt i en lille og klumpet bil.
Og derfor kunne jeg tænke mig at i måske kom med nogle forslag til en god bil som både ser sportslig ud, er måske ikke så vildt stor (men ikke en fiat 500) og kører godt.
Eksempler som jeg drømmer om lige pt er:
Nissan skyline
Opel vectra
Nissan alimera (staves?)
Nissan carina?
Honda Civic (den laange? :D)
Ingen BMW'er eller mercedeser = dyyyreee biler..
Måske andre biler som i kunne komme med?
Og selvfølgelig vil jeg høre folk som har måske de øverige biler og de måske kunne fortælle lidt om deres errfaring og forsikringer? - efter jeg læste alt det med elitebilist og at det er svindel, begynder jeg at overveje en god forsikrings firma. men hvad er billigst - mest bøjelige.
Hilsen Przemek
Profil slettet
04-11-2011 kl. 17:17
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
04-11-2011 kl. 18:45
Hvad synes i om det? (:
Profil slettet
04-11-2011 kl. 21:01
Jeg vil kraftigt råde dig til at spare noget mere sammen, og så tage det offentlige til at starte med, så du selv har råd til at betale forsikringen.
Bare fordi man har fået kørekort, er det altså ikke nødvendigt med en bil, hvis man ikke har midlerne :-)
Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011
06-11-2011 kl. 14:08
Hilsen Przemek!
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
07-11-2011 kl. 13:13
Profil slettet
07-11-2011 kl. 13:48
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
08-11-2011 kl. 01:29
K S skrev:
Det relevante er, at forsikringen bliver gjort opmærksom på, at du er den reelle bruger af bilen. Kontakt derfor forsikringsselskabet på forhånd, så du er på den sikre side.
jeg har min bil stående i mit eget navn og har altid haft det