Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil, men er i tvivl

Jesper Østerbye

Jesper Østerbye
bruger siden
19-08-2007

19-08-2007 kl. 11:39

Hej alle, Jeg skal ud og købe en ny bil. Jeg kommer til at køre ca. 30000km om året, mest på landevej. Jeg vil have en helt ny bil. Jeg har omkring kr.200000 plus/minus til det. Vi er kun 2 i husstanden, dvs. ingen børn/dyr. Jeg har haft kigget lidt på Kia Cee´d 1,6 CRDI til knap kr.205000. Det tiltaler med mig de 7års garanti. Hvad siger i? På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-08-2007 kl. 12:48

Kia Cee'd diesel er absolut ikke et dårligt valg.
Dog skal du huske på, at Kia's garanti er begrænset til 150.000 km.
Så med dine 30.000 km/årligt, er der reelt kun tale om 5 års garanti.
5 år er dog stadig bedre end konkurrenterne.

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2007 kl. 01:16

Hvis I kun er jer to de næste 4 år.
Så køb en gulplade diesel.
Du får en del mere for pengene end den lille søde Ceed.
Tænk at i de næste 3-5 år får du altså også lov til at stå op hver dag og glo på en leverpostejsbil. Og køre fra A til B. Tøf - tøf.
Men. Kan man leve med det. Så er det fint. Den er et transportmiddel i bedste discount stil.

Misforstå mig ikke. Ceeden er en helt fin lille bil. Man får meget bil for pengene. Ligesom at købe en C5 fremfor en Avensis. Nogen er glade for C5'ern, mens andre ikke kunne leve med den og vælger den noget dyere Avensis med argumenter som lækkerhed osv.

Men vil du gerne have en bil der trækker smilet op til begge ører hver gang du ser den. Og hver gang du sætter dig ind og lukker døren. Og bare føler kvaliteten og lækkerheden og lidt vrum-vrum. Ja, så er det brugt eller gulplade for 200Kkr.

(Håber ikke alt for mange nye Ceed ejer går amok over indslaget)

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2007 kl. 03:20

Jeg ville bestemt også pege på Cee'd som et godt valg; god plads, fornuftig komfort, og ikke mindst garantien på 7 år taler kraftigt for denne bil.. Og til Jan Sørensen: Hvor meget lækker gulpladebil med kvalitet og vrum-vrum får man egentlig for 200.000,-? Ikke SÅ meget endda, og desuden, så kan en to-personers gulpladebil godt være en rigtig dårlig løsning hvis det skal være parrets eneste bil; jeg taler af erfaring, man kan hurtigt komme til at savne bagsædet...

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2007 kl. 10:47

Tjaa. Allan det er DIN erfarring.
Mine svigerforældre har aldrig været gladere for deres Seat Altea XL 140TDI DSG. Og det med indbygget GPS og max i udstyr. til lige præcis 200Kkr.

SÅ det passer jo ikke når du siger at man ikke kan få albuerum , lækkerhed og lidt vrum-vrum for under 200Kkr. Selvfølgelig kan man ikke få en Porche eller Volvo eller BMW af de store.

Men det er jo lige meget. Jesper, der startede indlægget HAR jo allerede valgt ceeden. Han ville bare gerne have en masse "Ja, det er det rigtige at du gør". Og det fik han vel også.

Og lige det med garantien. Min fætter købte en sprit ny Hyundai Matrix for 2½ år siden. Med fine garanti. Magen til lorte-bil skal man lede længe efter. Reklamen skulle lyde: "Her er det ikke undervognen der er sænket. HER ER DET KVALITETEN !". Dårlig plast der hurtigt fik masser af ridser, plastbeslag der knækkede, defekt styretøj, sæder der gik op i syningerne, og alt alt alt for mange besøg ved forhandleren. Om der så havde været 10 års garanti på den. Så er den i bund og grund ikke en særlig god bil. Og han er jo ikke den eneste. Sjovt nok, så solgte han den og købte for ½ år siden en 6 år gammel Passat 6g156TDI med 200Kkm. Dén er han glad for. Han storsmiler konstant. Min pointe er. At om der så var 10 års garanti på ceeden. Og den skal nok holde. Som alle andre. Så er det ikke sikkert at kvaliteten holder trit. Men det ved man jo først om nogle år. Og så har alle glemt det alligevel.

Pyha langt indlæg. Men måske er koreanerne på tærsklen til at blive kvalitet. Ligesom Japanerne i midten af 80'erne. For hvem tør betvivle toyotas kvalitet idag ?

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2007 kl. 11:34

Hej Søren...

Ja, det er jo præcis erfaring vi taler om hér, og at anbefale en Seat Altea på gule plader frem for en Cee'd klinger ikke nødvendigvis helt fornuftigt i mine ører; prøv at læse et par tests af omtalte Kia, den får nu alligevel mange rosende ord med på vejen; og lad nu være med at bruge Hyundai Matrix som eksempel, det er æbler og bananer du sammenligner, koreanerne har hævet standarden enormt de sidste tre-fire år, og Kia'en er lysår foran den rædsel af en bil..

At dine svigerforældre er glade for deres Altea, det er skam godt at høre, jeg synes også det er en rigtig dejlig bil..

Når dét så er sagt, så har jeg har haft en Altea 2,0 TDi DSG på gule plader, og da den havde holdt på værksted lidt over tre måneder ud af de syv måneder jeg havde haft den, uden at Seat egentlig gad gøre noget for at finde en fornuftig løsning, ja, så måtte den altså ud af vagten igen.. Kender ligeledes flere der har sådan én, enten privat eller som firmabil, og der tegner sig heller ikke et specielt utopisk billede af Seat'en når man snakker med dem..

Den gamle Passat? Prøv at kigge lidt fejlstatistikker, en dieseludgave til 200K kan nok i de fleste tilfælde ikke udgøre et fornuftigt køb i forhold til Kia'en... Men igen, rart at høre at din fætter har fundet et fornuftigt eksemplar, det viser da at det bestemt kan lade sig gøre.. Og nej, jeg er heller ikke ikke VAG-hader, tvært imod, jeg har bare haft tre nyere biler fra koncernen, med tilhørende erfaringer.......

Beklager hvis jeg hermed har fornærmet medlemmer af Koreanerne-kan-ikke-bygge-biler-klubben

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2007 kl. 19:04

Hej.

Jeg vil tilslutte mig flokken af folk som anbefaler en gulpladet bil. Vi stod og skulle have bil, som jeg skulle på arbejde i ca. 35.000 km om året.

Vi valgte en Touran 2,0 TDI, der var 6 mdr. gammel med få km. på tælleren. Vi fik stortset en ny bil, men som havde taget en pæn afskrivning og med 1 1/2 års garanti tilbage.

Komforten er i top og en perfekt pendler bil (ligesom Altea´en), hvis man vægter andet en kun lige brændstoføkonomien.

Held og lykke med jagten.