Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil - Hjæp med at vælge

Volkan Cevik

Volkan Cevik
bruger siden
17-08-2017

25-09-2022 kl. 11:23

Hej,

Vi ønsker at købe en bil, vi vil meget gerne høre jeres meninger/erfaringer.

Vores budget er 260.0000 - 270.000 kr. Bilen skal køre 7000-8000 km/år (Denne er bil nr. 2. og jeg bruger min motorcykel i sæsonen), og vi foretrækker, at den har adaptiv fartpilot og mere end 150hk. Det vil også blive brugt som "work-horse". Vi vil gerne beholde den i lang tid (7-10 år). Vi har kigget på;

- Mazda 6 SW (Benzin)
- VW Passat Variant (Benzin)
- Mazda CX 5 (Benzin)
- Skoda Octavia Combi (Benzin)
- Toyota Corolla SW (Hybrid)

. Hvilken ville du vælge og hvorfor?
. Ville du overveje andre biler?
. Leasing eller ejer ifm. kørselsbehøv?

Dette indlæg blev 25-09-2022 11:25 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
03-07-2022

25-09-2022 kl. 18:28

Det bedste du kan gøre for din pengepung er at udelukke modellerne fra VAG. Listen over potentielle problemer er lige så lang som garantien er kort.

Toyota er et sikkert men også kedeligt valg. Selv synes jeg Mazda producerer flotte biler.

Har du evt. overvejet en Kia Ceed med 7 års garanti eller Hyundai i30 med 5 års garanti uanset km forbrug?

Nu du nævner Mazda CX 5 kunne andre muligheder være Kia Sportage eller Honda CV-R.

Selv ville jeg aldrig lease en bil men med dit km forbrug kunne det være et klogt valg.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-09-2022 kl. 14:03

Det peger lidt i forskellige retninger?
Du skriver bil nr. 2 og få km, men også arbejdshest? Hvad er arbejdshest-delen?

Det er relativt store/dyre biler som nr. 2, med lavt kørselsbehov? Du vil formentlig have en relativ stor afskrivning pr. km. Med så få km ville jeg nok overveje en lidt mindre/billigere bil pga. værditab. Men kommer naturligvis an på opgaverne?

Fortæl gerne lidt mere om, hvad den skal anvendes til