Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil da barn ventes til omkring 50-60K.

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

12-08-2008 kl. 17:49

Hej Er på udkig efter en bil med ok størrelse, hvor bagagerummet kan rumme en barnevogn og måske mere.. Har kigget lidt på nogle forskellige og en Alfa 156 1,6 er kommet på tale.. Hvad er folks meninger om dette?? Vi kunne godt tænke os en med udmærket benzinøkonomi, og som stadig har bare lidt design over sig, men som stadig er praktisk og sikker. Nogle forslag og argumenter?? Mange tak på forhånd

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-08-2008 kl. 21:36

Alfa 156 er lækker, men har et meget lille bagagerum - der får I aldrig plads til en barnevogn.
Og husk så også, at man jo sjældent kun skal have barnevognen i bagagerummet. Småbørn skal sku have mange ting med.

Mit forslag til prisen må være en Ford Focus st.car.
Den er ok rummelig og let at pakke pga. et firkantet bagagerum.
Jeg synes, at det er en smart bil alderen taget i betragtning.
De starter fra lige omkring de 60K for en ok model.

Eksempel: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Ford-Focus-1,6-5d.-Trend-st.car_ID334078.htm

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

12-08-2008 kl. 22:13

Ford Mondeo 1,8 Exclusive st.car designmæssigt når den ikke en alfa... men kører ok og du mangler ikke plads

Citroën Xantia 1,8i 16V Family st.car smuk bil meeen den skal du få tjekket før et køb

Claus Petersen

Claus Petersen
bruger siden
12-11-2005

13-08-2008 kl. 00:12

der er kun en bil der kan komme på tale, og det er ford mondeo st. car. køb en st. car med det samme ellers vil i fortryde, mondeoen er den mest rummelige i baggagerummet og i kan uden problemer have barnevognen og det ovenikøbet side om side og ikke oven på hinanden som i f.eks. peugeot 406 eller passaten. er selv VW mand til fingerspidserne men mens jeg har småbørn køre jeg mondeo st.car. jeres budget ramme nok kun den model fra 97-00 om man kan lide den er en smagssag, men jeg ved i ikke il fortryde. og stort tillykke iøvrigt det er bare den vildeste oplevelse og få børn... held og lykke med "Jagten"

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

13-08-2008 kl. 00:57

En stationcar er en stor fordel - i skal nok få brugt pladsen, men husk et hundegitter/el. solidt net. For der bliver nok brug for at læsse over sæderygshøjde. Mange kører rundt med en masse i bagruden, som i tilfælde af kollision nemt kan slå en person ihjel. Der skal såmænd ikke mere end en bog til. Som S.H skriver er En focus stc. er nok et fornuftigt bud - har selv en nyere model, men den gamle kørte også fint, med et dejligt direkte styretøj.
Det kan friste med større modeller, men husk at både afgift, forbrug, dækindkøb og forsikring som regel er en tand dyrere. Forfra har den gamle focus da lidt design, selvom det ikke er en alfa at se på, kører den ret sportsligt og det praktiske bliver man jo nød til at tænke på, med børn.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

16-08-2008 kl. 00:30

Jeg kan tilslutte mig anbefalingen af en Xsara stc. Har kørt i underkanten af 70000 i min over 2½ år - købte den brugt med 100tkm på tælleren. Udgifter til service og rep gennem perioden: 16000; kører 13-15 km/l (1,6 16v), og så har den aircon og 6 airbags.
Bagagerummet rummer rigtig godt - der er net fra bagsæde til loft, så man ikke får al bagagen i nakken ved kollision. Fin bil.
Om den lige kan fåes til 60000 ved jeg ikke - min er ikke til salg!

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2008 kl. 08:44

Hej Marco.
Jeg har selv, med to børn og en stor hund, valgt at købe Opel Astra stc. 1.6, i mit tilfælde fra 97 og den kan nemt købes for de penge. Den er meget økonomisk, som pendler bliver det til 16km/l, og reservedelspriser er billige. I de tre år og 85.000km foreløbig kostede den omkring 10.000kr om året (uden dæk men med sevice på frit værksted). Bilen kører godt, og er behagelig at sidde i. Men ift en større stc (ex Mondeo) skal du leve med at en alm størrelse barnevogn skal placeres på tværs, men det at bilen er en "klasse" mindre betyder noget for vægtafgift, forsikring, brændstoføkonomi, reservedelspriser, servicepriser, priser for undervognsbehandling m.m., altså at alt er en tand billigere men du kommer stadig fra A til B på en god og sikker måde. Jeg vil anbefale dig at prøve den
VH

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2008 kl. 13:38

man kan helt sikkert få en fin xsara til 60K. Det er fordelen ved at søge blandt de ikke-overvurderede mærker :-)