Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil / Brugt bil ?

Profil slettet

Profil slettet

07-11-2006 kl. 13:02

Ja… Een er jo for at sige det på godt gammelt dansk, ude at skide…

Jeg skal have skiftet bilen. Min Mitsubishi Colt har jeg haft siden 96 (ny) og været meget glad for… Det er en 1,3 GLXI, så alt det elektriske udstyr er på plads – undtaget klima.

Jeg vil have en ny der har samme el + klima i prislejet 175-200.000.

Jeg har kigget meget på BMW 316/316 compact og Audi A3 – de kan fås til denne pris i årgang 2002. Seat Leon og Mazda 3 kunne også være en mulighed, de kan naturligvis fås lidt nyere for samme penge… Men så kommer nogen og siger; ’køb en ny bil, det kan fås til samme pris…’ og ja, det kan de…

Jeg prøvede den nye peugoet 207 1,4 – en skuffelse af format. Fornemmelsen med pedaler og styring virkede langt fra ligeså robust som i den 10 år gamle colt. Støjen fra motoren var værre end i colten og grundet vægten, trak den også meget dårligt. Så den kunne det ikke blive.
Men så kommer der en ny Corsa og en ny Punto Grande – endda med et særtilbud på en rød model med masser af udstyr…

Jeg ville absolut foretrække BMW’en, men jeg ville også gerne have bilen i 6-7 år uden den falder helt fra hinanden, så derfor er det måske meget klogt at købe noget nyt?

Jeg bliver mere forvirret for hver dag der går?

Hvis nogen gider læse alt dette igennem, så kom med et godt råd til en meget forvirret mand…

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg