Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil >< Brugt bil - Hvad er billigst?

David Adelskov

David Adelskov
bruger siden
05-04-2009

22-04-2009 kl. 12:06

Hej, Jeg er en 21 år og står foran køb af min første bil. Jeg har efterhånden undersøgt emnet grundigt, men alligevel er jeg ikke sikker på, hvad der er billigt (og bedst?) af følgende muligheder: En brugt bil til 60.000-80.000 eller en ny bil til ca. 150.000. Kørselsbehov: 20.000 km/år Jeg vil ikke have en bil, der er ældre en '96. Jeg vil gerne have en 5-dørs udgave og gerne en bil i Golf/Polo-klassen. Den skal primært køre på motorvej og ture á ca. 45-60 min varighed. Jeg kigget på en VW Golf 1,9TDI fra 2002, der vil koste 13.000 at forsikre om året. Hvis jeg fx vælger en ældre, billigere model, kan jeg med en Opel Corsa fra '96 slippe med ca. 5.000/år i forsikring. Hvad vil I anbefale? Sidst rettet: 23/4-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

David Adelskov

David Adelskov
bruger siden
05-04-2009

23-04-2009 kl. 15:35

Anyone=

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

23-04-2009 kl. 17:15

Du sammenligner lidt æbler og pærer.

En 96 Corsa vil som udgangspunkt være meget billigere end en 02 Golf. Men det er jo heller ikke det samme man får for pengene, så spørgsmålet er nok mere hvad bilen må koste dig om månende alt inkl (også forsikring) og så regne ud herfra hvilke mulige valg du har.

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

23-04-2009 kl. 18:18

Hej David,

Hvorfor stiller du ikke regnestykket op i et regneark?

Forsikring er relevant, at regne med og det samme er vægtafgift samt brændstof. Så er der udgifter i forbindelse med reparationer. Du skal nok regne med lidt flere reparationer jo ældre bilen er og jo længere den har kørt. Endvidere skal du også vurdere hvilken stand bilerne er i. Det kan jo være, at den ene er ekstremt velpasset mens den anden står foran, at skulle igennem den helt store service.

Du skal naturligvis også ud, at prøvekøre begge biler.

Samtidig skal du selv gøre op hvor meget ekstra du f.eks. vil betale for, at køre Golf kontra Opel? Mit bud er, at Golfen vil være den dyreste (Jeg kører selv VW Golf4 :-)).

Det var sådan, at jeg foretog et valg sidst jeg købte ny brugt bil. Find et par biler du kan lide og regn på hvad du har råd til og hvad du har lyst til, at give for ekstra komfort eller drømmevognen.

Sidst rettet: 23/4-09