Bilbasen Forum
Ny bil >< Brugt bil - Hvad er billigst?
David Adelskov
bruger siden
05-04-2009
22-04-2009 kl. 12:06
David Adelskov
bruger siden
05-04-2009
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
23-04-2009 kl. 17:15
En 96 Corsa vil som udgangspunkt være meget billigere end en 02 Golf. Men det er jo heller ikke det samme man får for pengene, så spørgsmålet er nok mere hvad bilen må koste dig om månende alt inkl (også forsikring) og så regne ud herfra hvilke mulige valg du har.
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
23-04-2009 kl. 18:18
Hvorfor stiller du ikke regnestykket op i et regneark?
Forsikring er relevant, at regne med og det samme er vægtafgift samt brændstof. Så er der udgifter i forbindelse med reparationer. Du skal nok regne med lidt flere reparationer jo ældre bilen er og jo længere den har kørt. Endvidere skal du også vurdere hvilken stand bilerne er i. Det kan jo være, at den ene er ekstremt velpasset mens den anden står foran, at skulle igennem den helt store service.
Du skal naturligvis også ud, at prøvekøre begge biler.
Samtidig skal du selv gøre op hvor meget ekstra du f.eks. vil betale for, at køre Golf kontra Opel? Mit bud er, at Golfen vil være den dyreste (Jeg kører selv VW Golf4 :-)).
Det var sådan, at jeg foretog et valg sidst jeg købte ny brugt bil. Find et par biler du kan lide og regn på hvad du har råd til og hvad du har lyst til, at give for ekstra komfort eller drømmevognen.
Sidst rettet: 23/4-09