Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

nu skal der køres fornuftigt - fra volvo turbo til hyundai i30

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2010 kl. 20:10

Så kom tiden hvor mange turbo-hk måske bliver til 90 diesel-heste. En 2 år gammel Hyundai i30 diesel bliver måske købt - men: Nogle diesel-biler bruger stort set intet olie (har haft VAG 1,9 105 hk - intet synligt olie-forbrug) - men: Hvad er normalt (olie-forbrug) for Hyundai 1,6 diesel-motoren (før ansigtsløftningen)? Har læst, at service-intervallerne er blevet udvidet efter ansigtsløftningen - men hvad var service-intervallet før? (så jeg kan se om den jeg evt. køber, står over for service - så jeg evt. kan få det med uden beregning). forventer måske, at købe en med ca. 55000 km bag sig - med 1 års garanti tilbage (da det jo er før ansigts-behandlingen der nu giver 5 års garanti). Er der nogle særlige problemer jeg skal være opmærksom på ved prøve-kørsel? (ting der er særligt dårlige ved denne bil) Håber på svar. Sidst rettet: 3/1-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2010 kl. 23:06

Tak for svar - alle muligheder er undersøgt. I det her specifikke tilfælde er det det bedste tilbud at købe brugt.

Glemte lige:

Er der tandrem eller kæde på en i30 diesel? - evt. udskiftningsinterval for tandrem?

Sidst rettet: 3/1-10

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

04-01-2010 kl. 20:49

Hej

Tjek hvordan motoren trækker - især omkring 1900-2100 omdrejninger der har været enkelt problemer med diesel motoren fra KIA/Hyundai