Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
nu skal der køres fornuftigt - fra volvo turbo til hyundai i30
Profil slettet
03-01-2010 kl. 20:10
Så kom tiden hvor mange turbo-hk måske bliver til 90 diesel-heste. En 2 år gammel Hyundai i30 diesel bliver måske købt - men:
Nogle diesel-biler bruger stort set intet olie (har haft VAG 1,9 105 hk - intet synligt olie-forbrug) - men:
Hvad er normalt (olie-forbrug) for Hyundai 1,6 diesel-motoren (før ansigtsløftningen)?
Har læst, at service-intervallerne er blevet udvidet efter ansigtsløftningen - men hvad var service-intervallet før?
(så jeg kan se om den jeg evt. køber, står over for service - så jeg evt. kan få det med uden beregning).
forventer måske, at købe en med ca. 55000 km bag sig - med 1 års garanti tilbage (da det jo er før ansigts-behandlingen der nu giver 5 års garanti).
Er der nogle særlige problemer jeg skal være opmærksom på ved prøve-kørsel? (ting der er særligt dårlige ved denne bil)
Håber på svar.
Sidst rettet: 3/1-10
Profil slettet
03-01-2010 kl. 23:06
Tak for svar - alle muligheder er undersøgt. I det her specifikke tilfælde er det det bedste tilbud at købe brugt.
Glemte lige:
Er der tandrem eller kæde på en i30 diesel? - evt. udskiftningsinterval for tandrem?
Glemte lige:
Er der tandrem eller kæde på en i30 diesel? - evt. udskiftningsinterval for tandrem?
Michael N
bruger siden
06-04-2005
04-01-2010 kl. 20:49
Hej
Tjek hvordan motoren trækker - især omkring 1900-2100 omdrejninger der har været enkelt problemer med diesel motoren fra KIA/Hyundai
Tjek hvordan motoren trækker - især omkring 1900-2100 omdrejninger der har været enkelt problemer med diesel motoren fra KIA/Hyundai