Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
12-11-2008 kl. 08:09
Det er især med 4-trins traditionelt automatgear at kræfterne forsvinder. Med 5 trin eller derover er kraftoverførslen mere direkte og man slipper for den der "elastik" fornemmelse fra konverteren.
Skal helt sikkert også ha en bil med automat-gear en dag..
Vh Anders
Skal helt sikkert også ha en bil med automat-gear en dag..
Vh Anders
Profil slettet
12-11-2008 kl. 20:38
Hej Papaya Salami
Det eneste automat-gear som funger er VAG ´s fantastiske DSG... længere er den ikke. Efterhånden efterligner Audi, Ferrari, BMW m.fl. geartypen og det borger jo for kvaliteten og opfindelsen.
Det eneste automat-gear som funger er VAG ´s fantastiske DSG... længere er den ikke. Efterhånden efterligner Audi, Ferrari, BMW m.fl. geartypen og det borger jo for kvaliteten og opfindelsen.
Profil slettet
12-11-2008 kl. 22:50
Var lige på wikipedia og kigge lidt. Opfindelsen er åbenbart helt tilbage fra 2. verdenskrig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-clutch_gearbox
Og det er BorgWarner, der har designet VAG's DSG boks
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Jeg synes også at det er en genial gearkasse, som det kun er glædeligt at den dukker op i flere og flere biler, men VAG har nogen at dele æren med.
Tjuhej! :-)
Sidst rettet: 13/11-08
http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-clutch_gearbox
Og det er BorgWarner, der har designet VAG's DSG boks
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Jeg synes også at det er en genial gearkasse, som det kun er glædeligt at den dukker op i flere og flere biler, men VAG har nogen at dele æren med.
Tjuhej! :-)
Sidst rettet: 13/11-08
Profil slettet
05-12-2008 kl. 19:35
Nå , men det gør det sgu ikke mindre fantastisk. Der kan altid sidde en Ole opfinder og hyle op om han var først. Den er sgu først når den er en kommerciel succes at det vinder respekt og almen udbredelse og anerkendelse.