Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Motorproblemer med Golf TSI

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2010 kl. 13:59

D.29.08.2010 blev jeg ejer af en Golf TSI 160hk med DSG gear. Bilen blev købt brugt med 21000 km på klokken. Efter 14 dage og 1200 km senere mister bilen pludselig alt trækkræft og det viser sig at der er knækket et stykke af den ene stempel. Det tager SMC på amager 8 arbejdsdage at finde fejlen og det viser sig at de siden Oktober har udskiftet 3 ligende motorer på næsten nye biler. De har nu min bil på 3 uge og motoren bliver udskiftet på garantien. Volkswagen mobilitetsservice dækker desværre kun en lånebil i 3 dage så der bliver ikke uden omkostninger af få bilen ud at køre igen. Jeg har i mange år kørt japanske biler både privat og som firmabil og jeg må sige at de riskogere kører bare hver dag. Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Jeg blev overtalt til at købe en Golf for alle siger jo det er Tysk kram....Hmmm jeg har ikke fået øje på det endnu og Golfen bliver udskiftet næste gang lortet ikke virker. Jeg har en enkelt Vw Caddy i mit firma og det er vist det samme lort. Den er fra 2006 og forleden kunne den ikke starte grundet en fejl i startsspærren. Bilen måttes slæbes til SMC på amager og nye nøgler måttes omkodes (prisen vides ikke endnu)men bilen fik lavet et 60000km service uden bremseskift samtidigt og det kostede det nette sum af kr. 9500. Volkswagen laver flotte biler men de er dyre og går hele tiden i stykker.

Dette indlæg blev 11-09-2010 16:10 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

07-09-2010 kl. 14:39

Okay. Det er godt nok et kedeligt problem du er røget ind i. Heldigvis i garantiperioden, kan man så sige.

Men jeg har dog endnu ikke hørt noget om at der skulle være et generelt problem for den motor. Men det kommer nok oftere og oftere som tiden skrider frem.

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2010 kl. 13:22

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.