Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Min første bil. Hvad skal jeg købe?

Philip Roy Westphal

Philip Roy Westphal
bruger siden
08-08-2023

08-08-2023 kl. 17:42

Jeg skal til at købe min første bil som skal fragte mig fra Aarhus til Grenaa og tilbage hverdag (ca 60 km hver vej). Jeg er derfor på udkig efter en bil der kan passe til de behov.. jeg er ikke interesseret i en helt lille bil, som fx. up, mii eller citigo. Gerne en lidt større.. Jeg har ikke noget imod en brugt bil. Da jeg er nyuddannet må prisen heller ikke overstige de 130.000 (meget gerne noget billigere), eller 2500 kr. i måneden.



Jeg er samtidig i tvivl om det kunne betale sig at lease en bil?



Hjælp!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

08-08-2023 kl. 19:08

Hvis du kører 120 km om dagen i hverdagen plus det løse. Så skal du ikke lease. Du kører for mange km.

Lav dit budget med brændstof, og du vil opdage at du kan købe en til 220.000 for samme udgift hvis du kan køre el og kan lade hjemme.

Ellers vil det være op at finde en mindre diesel bil til det kørsel.

Kig Renault Clio/Captur, Peugeot 208/2008. Citroen C3, Opel Crossland

Sørg for det er en 100 hk og med hånddfri, træk, baksensorer/kamera, klima.

Du kan sagtens finde en der ikke har gået 50.000 km. Og det er nok den billigste transport du kan få dig idag.

Med mindre du napper en lettere brugt Hyundai Kona eller en anden elbil med mindst 400 km range. Men så får du ikke trækket, med mindre det er en Tesla model 3 SR.(Standard Range er rigeligt til din kørsel og er du lidt tålmodig, så kan du også finde dem brugte til lave 215-230.000 kr.)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg