Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mazda 6 eller VW Passat, hvad skal vi vælge ?

Hans Henrik Fosbøl

Hans Henrik Fosbøl
bruger siden
01-05-2006

20-09-2009 kl. 17:40

Hej bilkendere :-) Vi har i dag prøvekørt en VW Passat 1,8 T st. car fra 2005 samt en Mazda 6 2,0 Touring fra 2006. Begge har ca. kørt 80000 km, er super velholdte og prisforskellen er ikke stor. Vi kan forstå at Mazda har et rustproblem og Passaten kan have el- og mekaniske problemer ? Vi synes at de to biler, på hver deres måde, kører rigtigt godt og vil gerne have råd om det endelige valg. På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Stefan Kaczor

Stefan Kaczor
bruger siden
12-04-2006

22-09-2009 kl. 23:19

Jeg kører ca. 45.000 årligt i en Mazda 6, og den ER noget hårdere i undervognen, men det valgte jeg frem for Passat (som jeg også har prøvet), da jeg godt kan lide sportslige egenskaber - SELV om jeg kører en del km. årligt... Og det 6. gear er rigtig fedt på motorvejen! ;)

Om Mazda har rustproblemer - ja, det havde de et stort problem med i modeller fra 2002/2003, og det dårlige ry har desværre hængt ved siden da. Prøv evt. at se denne artikel:

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/disse-biler-ruster-mest

Modeller fra 2004/05 er slet ikke med på listen længere. Jeg ville ikke være bange for at købe en Mazda fra 06 (men ville nok give den en omgang undervognsbehandling for en sikkerheds skyld)...

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2009 kl. 11:35

Vælg den i trives bedst i. Passat årgang 2005 bør ikke have el- og mekaniske problemer - det var de tidlige årgange. Har selv haft 3 Passater - kører nu Skoda som er i bedre kvalitet til færre penge. Har i overvejet en Octavia Combi? Vil mene at Passaten er mere holdbar i længden ikke mindst i forhold til det elendige danske klima - men undgå mærkeværkstederne for de er bestemt ikke pengene værd.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

23-09-2009 kl. 11:54

Som Lille Lasse siger, vælg den bil I selv synes om. Det er så træls at køre rundt i en bil som andre har valgt :-)

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 12:48

nu kan jeg kun tale MEGET positivt om 1,8 turbo motoren som ligger i passat'en. Bedre motor i den størrelse får du simpelthen ikke. Den trækker allerede fra 1750 omdr og bliver ved hele vejen op. Jeg har allerede fortrudt at jeg solgte min Audi A4 1,8 T... Jeg kender ikke Mazda motoren, men Mazda som mærke har jo et godt ry mhs. til holdbarhed og kvalitet, så hvad angår motor udvalget, så ville jeg personligt vælge 1,8 T både på pålidelighed og trækkraft. Men som de andre skriver, så er det et temperaments spørgsmål om hvad man falder for af øvrige kvaliteter... Held og lykke med valget..

Hans Henrik Fosbøl

Hans Henrik Fosbøl
bruger siden
01-05-2006

23-09-2009 kl. 20:42

Hej Alle
Mange tak for jeres udmeldinger. Vi sætter kursen mod at finde en Mazda st.car nok primært pga. de mere livlige køreegenskaber og lidt mere udstyr for pengene :-)

MVH.
Hans Henrik