Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mazda 6 1,8 Comfort V.S. Octavia 1,6 FsI Ambiente

Profil slettet

Profil slettet

27-07-2007 kl. 20:26

Hej, har kig på de to nævnte biler fra ny og har fået to tilbud, så de prismæssigt ligner hinanden meget. Men hvad skal jeg vælge ... vil meget gerne høre erfaringer, for eller imod. Mvh Ulrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

28-07-2007 kl. 12:19

Ikke et ord om hvilken bil du skal vælge - prøv dem begge og vælg den du har det bedst i.. :-)

...men hvorfor en Octavia 1,6 FSI? Octavia 1,8 TSI er kun kr. 1.000,- dyrere.. - nærmest en foræringspris. Den er meget hurtigere end 1,6, mere økonomisk og grøn afgift er billigere.. - er er vist ikke rigtig noget der taler for en 1,6 FSI.. ;-)

Venligst,
Morten

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

28-07-2007 kl. 15:11

Hej Morten,

Forstår ikke helt din kommetar angående prisforskel. Ifølge Skodas prisliste er forskellen imellem de to modeller 33.000kr. (Der er 1000kr i forskel hvis du tager en 1,6FSI med automatgear, men det er en temmelig underlig sammenligning...)

Jeg ved ikke hvilken model jeg ville tage. Jeg har selv lige købt en Octavia Combi 1,6FSI som jeg er superglad for. Det undrer mig at du kan få en Mazda 6 lige så langt ned i pris - men nu ved jeg jo heller ikke hvad du har fået tilbud på...

For info så holder der nogle Octaviaer med en udstyrspakke der hedder "Sport Dynamic" i DK. Du får sportssæder, læder-rat, -håndbremse og -gearknob + metallak med i prisen. Derudover er de stadig til at presse lidt i pris...

God fornøjelse.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

28-07-2007 kl. 15:12

Hej Morten,

Forstår ikke helt din kommetar angående prisforskel. Ifølge Skodas prisliste er forskellen imellem de to modeller 33.000kr. (Der er 1000kr i forskel hvis du tager en 1,6FSI med automatgear, men det er en temmelig underlig sammenligning...)

Jeg ved ikke hvilken model jeg ville tage. Jeg har selv lige købt en Octavia Combi 1,6FSI som jeg er superglad for. Det undrer mig at du kan få en Mazda 6 lige så langt ned i pris - men nu ved jeg jo heller ikke hvad du har fået tilbud på...

For info så holder der nogle Octaviaer med en udstyrspakke der hedder "Sport Dynamic" i DK. Du får sportssæder, læder-rat, -håndbremse og -gearknob + metallak med i prisen. Derudover er de stadig til at presse lidt i pris...

God fornøjelse.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

29-07-2007 kl. 09:15

Hej Emil.

Jep, du har helt ret.. - jeg så først for sent at jeg sammenlignede med 1,6 FSI (A)...

Hvorfor kan man egentlig ikke rette i egne indlæg?

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

29-07-2007 kl. 09:20

Så først for sent at jeg sammenlignede med en 1,6 FSI med automatgear.. - lidt uheldigt at man ikke kan rette i egne indlæg.. :-(

Anyways, 1,8 TSI er efter min mening stadig et "knaldtulbud" :-) men kan godt forstå hvis man ikke vil betale merprisen i forhold til en 1,6 FSI..

Profil slettet

Profil slettet

29-07-2007 kl. 18:04

Tak for kommentarer, Mazda 6 findes i en 1,8 som er ved at udgå, den kan fås til ca. 275.000, en Octavia 1,6 FSI ligger på 264.000. og hvis man så monterer stream radio (som efter min mening er nødvendigt, da det eller ser ud ag h til) ja så ender de næsten på samme pris.