Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Max 150.000 kr - Bedste bil til prisen

A T

A T
bruger siden
17-02-2016

01-05-2019 kl. 17:57

Hej Alle,

Jeg søger råd til køb af bil til maksimalt 150.000 kr., hvor jeg egentlig tænker det skal være den bedste bil til prisen, men også at det skal være en fed bil. Mine drømme går på Audi A4, BMW 3-serie eller VW Passat, men det er nok kun Passat der er realistisk, og så er de endda 7-8 år gamle. Jeg søger normalt at de maks har kørt 150.000 km og benzin. Har overvejet om det er smartere at gå efter noget nyere med højere km-tal?

Jeg har følgende informartion om behov:
15.000 km/året
Bor og arbejder i KBH, så tænker benziner
Plads til 4 + Barnevogn (ikke nødvendigvis en stationcar)

Jeg håber i har nogle gode konkrete bud på nogle modeller jeg bør kigge efter.

Tak på forhånd

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Julian Kvist

Julian Kvist
bruger siden
15-05-2018

02-05-2019 kl. 16:28

Jeg ved ikke om det er et godt bud, men for noget tid siden så jeg en KIA Optima til salg herinde til 150.000 kr.

Bilen var fra 2015 og havde kun 45.000 km. på bagen. Det var en sort sedan, benziner.

Da jeg så den, syntes jeg selv, at det var lidt for godt til at være sandt, men den blev også solgt rimelig hurtigt, kan jeg huske. Jeg kunne i hvert fald ikke finde den igen, da jeg prøvede at søge efter den.

Det er self ingen Audi eller BMW, men hvis man tænker på KIA's lange garanti, plus at KIA har et godt ry. Alt dette taget i betragtning, synes jeg virkelig det var et røverkøb for vedkommende, der købte den.

Desuden så er der virkelig få Optima'er til salg, i hvert af benzinere. Det er lidt af en sjælden udgave.

Men jeg ved selvfølgelig ikke, om der kunne være årsager til den - i mine øjne - lave pris for KIA'en. Måske der var noget galt med den? Men det fremgik dog ikke af salgsannoncen.

Hvis man skal købe en tilsvarende VW Passat til 150.000, så vil den være mindst 7-8 år gammel, som du selv nævner, og den ville sikkert også have kørt over 100.000 km.

Anyways, den bil jeg referrerer til er solgt, men det er da noget man kan holde øje med fremover, hvis det nu er.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

A T

A T
bruger siden
17-02-2016

02-05-2019 kl. 20:16

Tak for svar Julian og Esben.

Mht. Mazda 6, så har jeg fået af nogle at de ikke skulle være så driftsikre? Er der noget i det, for de ser ellers meget flotte ud.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Egebjerg Terp

Morten Egebjerg Terp
bruger siden
17-03-2018

09-05-2019 kl. 13:53

Prøvede en nyere Mazda 6 med tomatgear. Utroligt meget støj i kabinen. På motorvej kunne man ikke snakke med dem på bagsædet. Den var meget sløv i optrækket, hvilket gjorde overhalinger langsommelige og potentielt farlige. På plussiden var design, anlæg (Bose) og interiør. Det er en flot bil imo.

Vi valgte en Saab fra 2010 med tomatgear og 240 HK. Du sidder godt i den, den er sikker og den er hurtig pga turbo og Hirch-tuning. Vi overvejede også Volvo, men der var penge at spare på Saab pga. de ikke sælges længere. Vores havde kørt 200.000 km, men ligesom nogle Toyota og Volva kan den køre 300-500.000 km, hvis service overholdes. Der er flere dedikerede Saab-værksteder i DK.

Se fx denne: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-3/20-t-vector-sportcombi-5d/4225677

De sluger lidt benzin, men når kørselsbehovet ikke er mere end 12.000 km (ligesom vores), så er det trods alt mindre alvorligt. Det koster, hvis man skal op i sedan/stationscar størrelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-05-2019 kl. 22:06

Morten Hansen

bruger siden
17-03-2018

skrev:
Prøvede en nyere Mazda 6 med tomatgear. Utroligt meget støj i kabinen. På motorvej kunne man ikke snakke med dem på bagsædet. Den var meget sløv i optrækket, hvilket gjorde overhalinger langsommelige og potentielt farlige. På plussiden var design, anlæg (Bose) og interiør. Det er en flot bil imo.

Vi valgte en Saab fra 2010 med tomatgear og 240 HK. Du sidder godt i den, den er sikker og den er hurtig pga turbo og Hirch-tuning. Vi overvejede også Volvo, men der var penge at spare på Saab pga. de ikke sælges længere. Vores havde kørt 200.000 km, men ligesom nogle Toyota og Volva kan den køre 300-500.000 km, hvis service overholdes. Der er flere dedikerede Saab-værksteder i DK.

Se fx denne: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-3/20-t-vector-sportcombi-5d/4225677

De sluger lidt benzin, men når kørselsbehovet ikke er mere end 12.000 km (ligesom vores), så er det trods alt mindre alvorligt. Det koster, hvis man skal op i sedan/stationscar størrelse.

Der var engang, hvor Saab'en var sikker, men ifht. nutidens biler, er den ret ringe. Den er en forældet konstruktion (baseret på en Opel Vectra - oprindelig fra 2002), så det er ikke en bil, du skal f forvente høj sikkerhed i.



Mærket gik konkurs, og du risikerer at få problemer med at skaffe enkelte, kritiske reservedele - ikke en bil, jeg ville anbefale.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg